arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۵۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۲ - ۱۳ آبان ۱۳۹۶

4 دلیل اهمیت سفر ترامپ به کشورهای آسیایی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه واشنگتن پست روز شنبه با انتشار مقاله ای درباره سفر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به کشورهای آسیایی نوشت: به چهار دلیل این سفر دارای اهمیت است.

این رونامه آمریکایی به طرح این سئوال پرداخته است که آیا در خلال این سفر، استراتژی روشنی از طرف آمریکا ارایه خواهد شد؟ 
 
این روزنامه افزود: مسایل امنیتی مربوط به کره شمالی و منافع تجاری آمریکا در دستورکار مذاکرات با رهبران کشورهای میزبان در جریان این سفر می باشد.
 
واشنگتن پست می نویسد: اظهارات ضد و نقیض از سوی رئیس جمهوری ایالات متحده و مشاورین وی در طول 10 ماه گذشته که ترامپ به قدرت رسیده و خروج رسمی آمریکا از قرار داد تجاری کشورهای منطقه اقیانوسیه (TPP) رهبران کشورهای آسیایی را با سردرگمی مواجه کرده است به خصوص با ترک آمریکا از اتحادیه تجاری منطقه اقیانوسیه، سیاستگذاران و صاحبان بنگاه های تجاری در منطقه اقیانوسیه نسبت به آینده تجارت در منطقه نگران شده اند.
 
'در این شرایط مواضع وزارت امورخارجه آمریکا و وزارت دفاع در مورد منطقه آسیا مشخص نیست و از واشنگتن پیام های متناقضی می رسد.'
 
مسافرت 11 روزه دونالد ترامپ که در جریان آن ملاقات های دوجانبه و چند جانبه با رهبران ژاپن، کره جنوبی، چین، ویتنام و فیلیپین انجام خواهد شد، طولانی ترین سفر دونالد ترامپ است.
 
چهار دلیلی که اهمیت این سفر را نشان می دهند به شرح زیر است:
 
نخست: این سفر موجب شفاف شدن سیاست خارجی آمریکا برای منطقه آسیا خواهد شد.
در طول این سفر دیدگاه های رئیس جمهوری آمریکا نسبت به همکاری با کشورهای آسیایی مشخص خواهد شد.
 
رهبران آسیایی نگران هستند که آیا شعار ترامپ برای ارتقای آمریکا به رده اول، احتمال دارد موجب قطع روابط آمریکا با قاره آسیا شود؟
 
برنامه سفر ترامپ برای دیدار از چند کشور دارای اهمیت است. حداقل دستاورد این سفر این است که دولت او می خواهد درمنطقه جایگاهی پیدا شود.
 
جیم ماتیس وزیر دفاع آمریکا در ماه اکتبر گذشته (مهر و آبان) به آسیا سفر کرد و در نشست وزیران دفاع کشورهای عضو آسه آن شرکت کرد و از تایلند، کره جنوبی و فیلیپین نیز دیدن کرد.
 
دوم: این سفر فرصتی برای تقویت روابط آمریکا با کشورهای آسیایی خواهد شد.
 
سوم: در جریان مذاکرات با رهبران آسیایی، ترامپ تلاش خواهد کرد در رابطه با تهدید کره شمالی به صلح بین المللی، همفکری و توافق ایجاد کند.
 
چهارم: سفر ترامپ فرصتی مغتنم برای مذاکره سفت و سخت ترامپ برای منافع تجاری آمریکا با کشورهای آسیایی خواهد شد.

منبع: ایرنا
برچسب ها: ترامپ
نظرات بینندگان