arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۰۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۱ - ۰۹ آذر ۱۳۹۶

حق شناس: پس گرفتن شکایات شهرداری تهران از رسانه‌ها، گام مثبتی در جهت تحقق حقوق شهروندی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات از جمله مؤلفه‌های حقوق شهروندی است که اقدام اخیر نجفی، شهردار تهران، گامی مثبت در جهت تحقق این مهم است.

محمد جواد حق شناس در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پس گرفتن شکایات شهرداری تهران از رسانه ها گفت: بی‌شک نمی‌توان نقش رسانه‌ها را در آگاهی بخشی به جامعه و ارتقاء فرهنگ شهرنشینی نادیده انگاشت و این در صورتی محقق می شود که ابتدا به ساکن از سوی نهادهای عمومی به حقوق رسانه ها احترام گذاشته و اهمیت نقش آن ها در فرآیند ارتقاء فرهنگ شهرنشینی مهم انگاشته شود.

 

وی افزود: شورای شهر و شهرداری تهران در دوره جدید، خود را پشت دیوارهای شیشه‌ای می بینند و این را فرصتی مغتنم می دانیم که رسانه‌ها ناظران دقیق عملکرد ما هستند و قطعا رسالت آنها شفافیت بخشی میان ما و مردم است که موجب می شود شهروندان نسبت به آنچه روی می دهد آگاه بوده و خودشان در اداره شهر سهیم باشند.

 

مدیرمسول روزنامه اعتمادملی تاکید کرد: اقدام نجفی برای پس گرفتن شکایات شهرداری تهران از رسانه‌ها گام مثبتی در جهت تحقق حقوق شهروندی و توجه به اهمیت دسترسی آزاد به اطلاعات است که این موضوع هم در متن صریح قانون اساسی آمده، هم برای آن قانون مشخص در مجلس تصویب شده است. با اتخاذ این رویکرد می توان امیدار بود که در تعامل دوسویه و مثبت میان شهرداری تهران و اصحاب رسانه بتوانیم به اداره شهر با رویکرد توسعه محور بپردازیم.

 

معاون اسبق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت اصلاحات تصریح کرد : یکی از اصلی ترین عوامل موثر بر ارتقاء فرهنگ شهرنشینی در کشورهای توسعه یافته، توسعه رسانه‌ای است به نحوی که برنامه سازی و جهت دهی به افکار عمومی در این کشورها با سیستم شهری و اهداف، راهبردها، سیاست ها و برنامه های اجرایی مدیریت شهری، منطبق است. قطعا با رویکرد جدید شهرداری تهران در تعامل با رسانه ها چنین اتفاقی در تهران نیز روی خواهد داد.

نظرات بینندگان