arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۶۵۳۰
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۹ - ۱۳ دی ۱۳۹۶

خادم: مجبورم به کشتی‌گیران فشار بیاورم / به آزادکاران جوان امید زیادی دارم

مسوول فنی تیم ملی کشتی آزاد ایران با بیان اینکه فاصله کمی تا رقابت‌های قهرمانی آسیا در پیش داریم، گفت: کار جدی ما از اردوی بعدی که روز یکشنبه هفته آینده آغاز می‌شود، خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خادم: مجبورم به کشتی‌گیران فشار بیاورم / به آزادکاران جوان امید زیادی دارم

مسوول فنی تیم ملی کشتی آزاد ایران با بیان اینکه فاصله کمی تا رقابت‌های قهرمانی آسیا در پیش داریم، گفت: کار جدی ما از اردوی بعدی که روز یکشنبه هفته آینده آغاز می‌شود، خواهد بود.

رسول خادم در گفت‌وگو با ایسنا درباره ارزیابی خود از آخرین وضعیت تیم ملی کشتی آزاد پس از قبول مجدد سرمربیگری این تیم اظهار کرد: طی ۲ ماه اخیر، آزاد و فرنگی کاران اردوهای مقدماتی خود را برای دور نماندن از شرایط بدنی نسبتا مناسب پشت‌سر گذاشتند اما از اردوی بعد، وارد فاز جدی تمرینات خواهیم شد تا کشتی‌گیران را برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا که زمان کمی تا آغاز آن مانده آماده کنیم. البته پیش از رقابت‌های آسیایی، جام تختی را نیز در پیش داریم که در کشتی فرنگی جام تختی به خاطر قرار گرفتن در تورنمنت‌های اثرگذار در رنکینگ جهانی کشتی گیران، با ۳ کشتی‌گیر در هر وزن و در کشتی آزاد جام تختی نیز با ۶ کشتی‌گیر در هر وزن حاضر خواهیم شد.

مسوول فنی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان ایران درباره جدیت خود در تمرینات و فشار بر کشتی‌گیران برای رفع نواقصشان گفت: قطعا کار جدی ما از اردوی بعد آغاز خواهد شد و هدفمان شناسایی نفرات اصلی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا و جام تختی خواهد بود.پس از آن با فاصله زمانی محدود، جام جهانی کشتی آزاد را در پیش داریم. به همین دلیل باید هر چه سریع‌تر و با توجه به رویدادهای پیش‌رو، کشتی‌گیران را مهیای حضور در مسابقات کنیم.

او با بیان اینکه مجبوریم به خاطر فرصت زمانی کم تا رقابت‌های پیش رو تمرینات پرفشار را در دستور کار قرار دهیم خاطرنشان کرد: خوشبختانه محمد طلایی و تقی اکبرنژاد طی ۲ ماه گذشته، اردوها را با حضور کشتی‌گیرانی که درگیر لیگ نبودند یا کمتر درگیر این رقابت‌ها بودند جلو بردند و قرار است نفرات برتر رقابت‌های عمومی نیز به جمع اردونشینان اضافه شوند تا کار را با جدیت هر چه تمام جلو ببریم.

خادم در ادامه گفت‌وگو با ایسنا، درباره برگزاری جلسه شورای فنی کشتی آزاد نیز گفت: جلسه بسیار خوبی بود و همه نفرات با توجه به تخصص و نگاه فنی که به موضوعات مختلف کشتی داشتند، نظرات خود را بیان کردند. در مجموع یکی از جلسات بسیار خوب شورای فنی بود.

مسوول فنی تیم ملی کشتی آزاد درباره زمان مشخص شدن نام دیگر مربیان تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان اظهار کرد:هم از مربیانی که هیات‌های استانی معرفی کرده‌اند، هم مربیان سازنده و همچنین مربیان شایسته بصورت ادواری و ثابت استفاده می‌کنیم تا به صورت تدریجی، ترکیبی از این نفرات را برای مسابقات آسیایی و جام جهانی مورد استفاده قرار دهیم.

وی درباره حضور تیم ملی کشتی آزاد ایران در جام جهانی آمریکا، علی‌رغم اینکه ایران به واسطه نهمی در مسابقات جهانی پاریس،نمی توانست در بین ۸ تیم جام‌جهانی آمریکا حضور داشته باشد، گفت: این موضوع بنابر درخواستی بود که از ایران صورت گرفت. طبیعتا عدم حضور ایران به عنوان یکی از قدرت‌های کشتی جهان که همواره رقابت نزدیکی با روسیه داشته، باعث بوجود آمدن خلاء جدی در این مسابقات می‌شد. به همین دلیل از ایران خواسته شد که در این رقابت‌ها حاضر شود و فدراسیون نیز آن را پذیرفت.

خادم با بیان اینکه آمریکا به عنوان میزبان این رقابت‌ها در بهترین دوران کشتی خود قرار دارد، تصریح کرد:آمریکا به عنوان قهرمان جهان،ترکیبی بسیار خوب از بهترین‌های کشتی جهان را در اوزان مختلف در اختیار دارد و چندین سال یک بار اینگونه می‌شود که یک تیم در بیشتر اوزان صاحب بهترین‌ها باشد. البته به غیر از روسیه که با سابقه ۷۰ ساله در کشتی جهان، در بسیاری از دوره‌ها صاحب بهترین کشتی‌گیران بوده، دیگر کشورهای مدعی مثل ایران، ترکیه، آمریکا و... نتوانسته‌اند همیشه ترکیبی از بهترین‌ها را در همه اوزان در اختیار داشته باشند و امسال آمریکا تیمی است که کشتی‌گیران قدرتمندی را در اختیار دارد.

وی درباره تعداد تیم‌های شرکت‌کننده در جام‌جهانی با توجه به اضافه شدن ایران در این رقابت‌ها گفت: این مسابقات مانند سال‌های قبل با همان ۸ تیم برگزار می‌شود و دقیقا نمی‌دانم کدام کشور در این مسابقات حاضر نمی شود.

رییس فدراسیون کشتی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا به نتیجه‌گیری خوب کشتی آزاد ایران در رویدادهای پیش‌رو امیدوار است یا خیر خاطرنشان کرد: ما جوانان بسیار خوب و آینده‌داری را در اختیار داریم که پا به رده بزرگسالان گذاشته‌اند. البته اشکالات و نواقصی دارند که باید برطرف شوند. اما در مجموع ظرفیت‌های بسیار خوبی داریم که به همه آنها امید زیادی داریم. باید این نفرات به رویدادها و تورنمنت‌های مختلف اعزام شوند تا به تدریج ترکیب تیم ملی در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را از بین همین نفرات انتخاب کنیم.

نظرات بینندگان