arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۲۳۴۲
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۹ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۶

آخرین وضعیت ساختمان آتش‌گرفته وزارت نیرو به روایت نجفی/ احتمال فروپاشی ساختمان وجود دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شهردار تهران گفت: شکاف ها بیشتر شده است و احتمال فروپاشی ساختمان وزارت نیرو وجود دارد

به گزارش انتخاب؛ محمد علی نجفی، در بازدید که عصر امروز از روند اطفای آتش سوزی ساختمان برق حرارتیوزارت نیرو در میدان ولیعصر داشت با اشاره به گذشت ۳۲ و نیم ساعت از وقوع آتش سوزی در ساختمان گفت: در حال حاضر دمای طبقه منفی چهار ساختمان که مرکز اصلی آتش‌سوزی به شمار می‌رود مقداری پائین آمده است چرا که صبح دمای آتش در طبقه به 420 تا 430 درجه هم رسیده بود اما هم اکنون دمای این طبقه زیر 200 درجه است که نکته مثبتی به شمار می‌رود.

او گفت: درباره اینکه آیا می‌توانیم طی ساعات آینده به صورت کامل اطفای حریق کنیم نمی‌توان به طور قطع چیزی اعلام کرد؛ امروز صبح که از این محل بازدید کردم، شکاف‌هایی در ورودی پارکینگ اصلی ساختمان دیده می شد که نشان می دهد سازه ساختمان دچار مشکل شده است اما امشب که مجددا برای بازدید حضور پیدا کردم، این شکاف‌ها مقداری بیشتر شده بود بنابر این بیم فرو پاشی بخشی از ساختمان هم وجود دارد.

شهردار تهران گفت: ساختمان‌هایی که استفاده شخصی می‌شد به همراه هتل و خوابگاه دانشجویی کنار ساختمان به طور کامل تخلیه شده است؛ بنابر این اگر فروپاشی هم انجام شود و بخشی از ساختمان فرو بریزد، خسارت جانی درباره ساکنان اطراف این ساختمان به وجود نخواهد آمد.

او گفت: در مواردی که احساس می‌کنیم ساختمان های دولتی و غیر دولتی از نظر ایمنی شرایط لازم را ندارند، اخطار و هشدار می دهیم؛ به همین ساختمان هم از طرف شهرداری منطقه هشدار داده شده بود و مدیریت ساختمان نیز اقدامات اولیه را انجام داده بودند اما ظاهرا این اقدامات کافی نبود.

نجفی گفت: هنوز منشا آتش سوزی معلوم نیست، باید احصای کامل انجام شود و سپس کارشناسان وارد طبقه منفی چهار شوند تا منشا را کشف کنند. کارشناسان پس از ورود می توانند تشخیص دهند آیا اتصال برق یا یک عامل طبیعی و بیرونی منجر به آتش سوزی شده است یا یک نقشه عمدی برای آتش وجود داشته است.

 

نظرات بینندگان