arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۲۵۶۹
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۰ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۶

مایک پنس: شدیدترین تحریم‌ها را علیه کره شمالی اعمال می‌کنیم / ارتش برای هر اقدامی آماده باشد

معاون رییس جمهور آمریکا اعلام کرد، واشنگتن شدیدترین تحریم‌ها تاکنون را طی چند روز آتی علیه کره شمالی اعلام خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون رییس جمهور آمریکا اعلام کرد، واشنگتن شدیدترین تحریم‌ها تاکنون را طی چند روز آتی علیه کره شمالی اعلام خواهد کرد.

به‌ گزارش ‌ایسنا به نوشته روزنامه‌ تلگراف، مایک پنس، معاون رییس جمهوری آمریکا، گفت‌: دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا به زودی شدیدترین و جدی‌ترین دور از تحریم‌های اقتصادی را علیه کره شمالی اعمال خواهد کرد.

وی افزود: ما تا زمانی که کره شمالی دست از برنامه‌های موشکی بالستیک و اتمی خود بردارد، به منزوی کردن این کشور ادامه‌ خواهیم داد.

مایک پنس در این اظهارات که در توکیو و پیش از سفرش به سئول مطرح شد، گفت‌: ما اجازه نمی‌دهیم که کره شمالی پشت عنوان "المپیک زمستانی " پنهان شود و به تهدید کردن منطقه ادامه‌ دهد.

مایک پنس امروز (پنجشنبه) برای مذاکره با مون جائه این، رییس جمهور کره جنوبی وارد سئول می‌شود تا در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی نیز شرکت کند.

وی افزود: آمریکا در چند روز آتی شدیدترین تحریم‌های اقتصادی تاکنون را علیه کره شمالی اعمال خواهد کرد. هم اکنون که ما در حال‌ صحبت هستیم، حدود 100 هزار شهروند کره شمالی به شیوه جدید در اردوگاه‌های کار اجباری اسیر هستند. آنهایی که جرات می‌کنند تا انتقادی را مطرح کنند مورد شکنجه، حبس و قتل قرار می‌گیرند و فرزندان و نوادگان‌شان به خاطر گناه خانواده‌شان مرتبا مجازات می‌شوند.

مایک پنس در توکیو بر عملیات‌های مشترک آمریکا و ژاپن در پایگاه آمریکا نظارت کرد. وی به سربازان، گفت‌: هوشیاری خود را به طور کامل حفظ کنید و برای هرگونه اقدام کره شمالی آماده باشید.

وی متعهد شد که اگر رویارویی صورت گیرد تمامی گزینه‌ها در رابطه با کره شمالی روی میز قرار دارد و کره شمالی باید دست از برنامه‌های اتمی و موشکی خود بردارد.

معاون رئیس جمهور آمریکا در جمع نیروهای آمریکایی در پایگاه هوایی یوکوتا ژاپن گفت: آمریکا خواستار توقف صلح‌آمیز برنامه اتمی کره شمالی است اما پیونگ‌یانگ نباید قدرت نظامی واشنگتن برای حل این مساله را دست کم بگیرد.

وی افزود: نیروها و ملت ما برای هر گزینه‌ای کاملا آماده هستند. آمریکا همیشه به دنبال صلح بوده و برای آینده‌ای بهتر تلاش خواهد کرد اما شما به عنوان ابزار قدرت آمریکا بدانید و به دشمنانمان نیز نشان دهید که تمامی گزینه‌ها روی میز قرار دارد.

پنس تصریح کرد: آمریکا با قدرت در کنار مردم آزاد و سربلند کره جنوبی ایستاده و خواهد ایستاد.

مایک پنس اواخر امروز با مون جائه این دیدار می‌کند. وی روز جمعه پیش از شرکت در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی از یادبود 46 ملوان کره جنوبی که در سال 2010 میلادی به دنبال حمله کره شمالی و غرق شدن کشتی‌شان کشته شدند نیز بازدید خواهد کرد.

برچسب ها: مایک پنس
نظرات بینندگان