arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۲۷۶۳
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۲ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۶

دادگستری تهران: پرونده یکی از متهمان کشف حجاب‌های اخیر به دادگاه ارسال شد / یکی دو نفر از متهمان اعتراضات اخیر در بازداشت هستند

رییس‌کل دادگستری استان تهران می‌گوید پرونده یکی از متهمان کشف حجاب‌های اخیر برای رسیدگی به دادگاه ارسال شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس‌کل دادگستری استان تهران می‌گوید پرونده یکی از متهمان کشف حجاب‌های اخیر برای رسیدگی به دادگاه ارسال شده است.

غلامحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با تسنیم درباره آخرین وضعیت پرونده‌های حقوق‌های نجومی اظهار کرد: تعدادی از پرونده‌ها در شرف صدور حکم است ولی حکمی در مورد آنها صادر نشده است.

رییس کل دادگستری استان تهران افزود: بر اساس صحبتی که با قضات پرونده و مجتمع مربوطه داشتم، پیش‌بینی می‌شود ظرف یک تا دو هفته آینده احکام این پرونده‌ها صادر شود.

اسماعیلی یادآور شد: همچنان تعدادی از پرونده‌های مرتبط با حقوق‌های نجومی در دادسرا مطرح رسیدگی است.

رییس کل دادگستری استان تهران همچنین در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص پرونده افراد دستگیر شده در اغتشاشات اخیر و اینکه آیا تمام این پرونده‌ها به دادگاه انقلاب ارجاع می‌شود یا خیر اظهار کرد: تعداد کمی از این پرونده‌ها به دادگاه انقلاب ارجاع شده است و اکثریت پرونده‌ها به عنوان جرم عمومی و در حد اخلال در نظم و تخریب و امثال آن که جنبه امنیتی از نظر دادسرا نداشته، به دادگاه‌های کیفری دو ارجاع شده است.

به گفته وی از بازداشت‌شدگان متهمان اغتشاشات اخیر در تهران، تا هفته قبل تنها یک الی دو نفر در بازداشت بودند.

اسماعیلی در خصوص پرونده افرادی که بنابر اعلام پلیس به خاطر کشف حجاب دستگیر شدند گفت: در این ارتباط تا الان یک پرونده به دادگاه ارسال شده است و از اینکه هم اکنون چه تعداد پرونده در دادسرا مطرح است، آمار دقیق ندارم.

نظرات بینندگان