arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۲۹۴۳
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۵ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
یک آشتی جنجالی

گتی ایمیج و گوگل به اختلافات 2 ساله خود پایان دادند

گتی ایمیج و گوگل پس از 2 سال منازعه و کشمکش بر سر موضوع حق امتیاز  نشر و بازنشر عکس ها ، اعلام کردند قصد دارند یک مجوز بین المللی را با توافق یکدیگر تنظیم کنند .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گتی ایمیج و گوگل پس از 2 سال منازعه و کشمکش بر سر موضوع حق امتیاز  نشر و بازنشر عکس ها ، اعلام کردند قصد دارند یک مجوز بین المللی را با توافق یکدیگر تنظیم کنند .

به گزارش سرویس آی تی «انتخاب» به نقل از دیجیتال ترندز ، امروز، گتی ایمیج و گوگل اعلام کردند  که در حال تلاش برای امضای یک مجوز جهاین مدت دار (احتمالا چند ساله )  هستند . صحبت از این قرارداد در شرایطی مطرح می شود که  تقریبا دو سال پیش ، گتی ایمیج  یک شکایت قانونی را برای  رقابت در برابر گوگل  تقدیم  کمیسیون اروپا کرد . شکایتیکه محتوایش بیش از هر چیز به نحوه استفاده گوگل از عکس های گتی ایمیج مرتبط بود .

بخش بزرگی از این منازعه  شامل اختلاف نظر درباره حق نسخه برداری و  کپی رایت و البته  حذف لینک های تصویر و URL تصویر بود . از سوی دیگر ، گتی ایمیج گوگل را متهم به ایجاد گالری هایی با محتوایی با وضوح بالا و دارای حق نسخه برداری کرده و  حتی این رفتار گوگل را درست مثل دزدان دریایی دانسته که اساسا چیزی از قانون کپی رایت متوجه نمی شوند .

افزون بر این ها ، گتی ایمیج گوگل را متهم به تحریف نتایج جستجو به نفع خدمات خود کرده است . اما با توجه به توافق و معاملات امروز ، به نظر می رسد، گوگل  از این پس ، قادر به استفاده از محتوای گتی ایمیج  در محصولات و خدمات خود است. این دقیقا همان بخشی است که به طور عمده،مشکلات بین گتی ایمیج و گوگل را خلق کرده است .

 مدیر عامل شرکت گتی ایمیج، در بیانیه ای گفت: "ما به گوگل مجوز می دهیم و تلاش خواهیم کرد تا از طریق  همکاری با  آنها وضعیت کارکنان ما نیز بهبود یافته و اکوسیستم شرکتمان نیز رشد کند . مشارکت بین گوگل و گتی ایمیج در طندگی بسیاری از افراد از جمله روزنامه نگاران،عکاسان ، خبرنگاران و حتی آژانس های عکاسی حائز اهمیت است .

در ماه ژوئن، گوگل  متهم به  دستکاری نتایج موتور جستجوی گوگل با رکورد 2.42 میلیارد یورو مواجه شد که به طور مشخص خدمات خرید این شرکت را پوشش می داد و رقبا را از میدان به در می کرد . این شرکت در حال حاضر موظف شده  با رعایت موازین نظارتی اروپا  فعالیت کند  . چرا که در غیر این صورت با جریمه هایی سخت رو به رو خواهد شد .

نظرات بینندگان