arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۳۲۵۷
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۴ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
درامد 6.6 میلیارد دلاری چشم بادامی ها  از کسب و کارهای اینترنتی

کره جنوبی طلایه دار رشد فضای نوآوری مجازی در آسیا شد

درآمد شرکت های مبتنی بر  (Internet of Things ) در کره جنوبی طی  سال گذشته 23.4 درصد افزایش یافت و به رقم خیره کننده 6.6 میلیارد دلار رسید .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

درآمد شرکت های مبتنی بر (  Internet of Things ) در کره جنوبی طی  سال گذشته 23.4 درصد افزایش یافت و به رقم خیره کننده 6.6 میلیارد دلار رسید .

به گزارش سرویس آی تی «انتخاب» به نقل از  زد دی نت ، وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرده ؛ کسب و کارهای IoTدر کره جنوبی موفق شده اند میزان درآمد خود را در سال گذشته به میزان 23.4 درصد افزایش دهند . این افزایش قابل ملاحظه حاصل افزایش تقاضا برای خدمات و تجهیزات IOT در سطح محلی و جهانی است .

نگاهی به آمارها نشان می دهد ،از مجموع درآمد ها ،6.65 میلیارد دلار  حاصل رشد بازارهای  داخلی و 510 میلیون دلار حاصل صادرات است . این موضوع بر اشتغالزایی کره ای ها هم تاثیری مثبت داشته و  در سال جاری، 2،118 کسب و کار فعال در IoT با 479،734 کارمند مشغول به کار بودند.

حدود 315 شرکت از مجموعه این فعالان  سیستم عامل یا نرم افزاری را ارائه می دادند و البته به گفته مقامات وزارتخانه  کره جنوبی ، 1،098 شرکت ، خدماتی بودند . درواقع شرکت های ارائه دهنده دستگاه های اینترنتی  47.8 درصد از درآمد کل را به خود اختصاص دادند، و شرکت های خدماتی نیز با 21.3 درصد افزایش فروش رکورد دار شدند.

این رکوردها در شرایطی ثبت می شود که تا  سال 2016  نرخ توسعه اینترنتی در کره تنها 14.3 درصد بود، اما  به نظر می رسد طی سال گذشته تقاضا در تمامی صنایع کره روند صعودی را پشت سر گذاشته است .

بای همه این ها برخی شکایات از اقدامات دولتی نشان می دهد با رفع موانع کره می تواند رکوردهایی بزرگ تر نیز ثبت کند . برای مثال بزرگترین شکایت از شرکت های بررسی شده، عدم حمایت دولت از سیاست های اینترنت محور  بود، که 23 درصد اعتراضات  را تشکیل می داد. 22.4 درصد از افراد نیز  از فقدان بودجه و 3/12 درصد از فقدان مدل کسب و کار شکایت کرده اند.

جالب است که طی هفته گذشته ، برخی شرکت مثل شیلئومی نیز برای همکاری و مشارکت در پروژه های IOT اعلام آمادگی کرده اند .  

نظرات بینندگان