arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۴۲۰۸
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۱ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۶

زلزله 4.3 ریشتری در مرز استان های سمنان و گلستان / زمین لرزه خسارتی نداشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیر کل مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: زلزله‌ای به بزرگی 4.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) بامداد امروز منطقه کلاته خیج در شهرستان شاهرود را لرزاند.

ایرج رئیسیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: در ساعت ۰۲:۰۲ دقیقه بامداد امروز، زلزله‌ای به قدرت 4.3 ریشتر حوالی کلاته خیج واقع در مرز استان های سمنان و گلستان را لرزاند و تاکنون از صدمات و خسارت ناشی از زمین لرزه 4.3 ریشتری در حوالی کلاته خیج گزارش نشده است.

وی ادامه داد: شبکه لرزه نگاری سمنان وابسته به مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران ، کانون این زمین لرزه را در موقعیت 55.3، عرض شمالی و 36.83 عرض شرقی ، در منطقه کلاته خیج در مرز استان های گلستان و سمنان در عمق 10 کیلومتری زمین ثبت کرده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری سمنان با توجه به احساس شدن زمین لرزه در شاهرود، بلافاصله شورای شهر کلاته خیج وارد عمل شد و پس از جستجو در مناطق در معرض زمین لرزه اعلام کردند، زلزله خسارتی بر جای نگذاشته است.

رئیسیان ادامه داد: بررسی روستاهای اطراف کلاته خیج همچنان ادامه دارد ولی به نظر می رسد زمین لرزه در این مناطق هم خسارتی نداشته است.

نظرات بینندگان