arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۴۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۴ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۶
خیابان های ژاپن میزبان رقابت غول های تکنولوژی

سونی رقیب اوبر شد / تاکسی جدید با هوش مصنوعی مسافران را شکار می‌ند

شرکت سونی قصد دارد  تاکسی  های مبتنی بر هوش مصنوعی را به  خیابان های ژاپن بفرستد. این طرح با هدف رقابت جدی با  برخی شرکت های دیگر شامل تویوتا ، اوبر و .. انجام می شود .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

شرکت سونی قصد دارد  تاکسی  های مبتنی بر هوش مصنوعی را به  خیابان های ژاپن بفرستد. این طرح با هدف رقابت جدی با  برخی شرکت های دیگر شامل تویوتا ، اوبر و .. انجام می شود .

 به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از زد دی نت ، سونی قصد دارد یک سرمایه گذاری مشترک جدید را برای طراحی سرویس تاکسی مبنی بر هوش مصنوعی (AI) برای ژاپن طراحی کند.

بر اساس بیانیه ای که توسط سونی و 6 شرکت محلی تاکسی رانی ژاپن مطرح شده ، این شرکت ها در حال سرمایه گذاری مشترک روی پروژه ای جدید  هستند .

این طرح جدید "برنامه های سرویس اعزام تاکسی " را توسعه می دهد که از تکنولوژی های AI سونی برای پیش بینی تقاضای تاکسی و خدمات مشابه استفاده می کند.

سونی می گوید  این 6 شرکت  در کنار هم بیش از 10 هزار  تاکسی را در سراسر توکیو و حومه  کنترل می کنند و با ادغام AI به سرویس خدمات مشتریان، تاکسی ها ظرفیت خدمات خود را بهبود می بخشند .

برای مثال، پیش بینی های AI از تقاضای تاکسی  و در دسترس بودن خدمات تاکسیرانی در ساعات اوج ترافیک افزایش می یابد .  در نتیجه مدت زمان انتظار برای تاکسی نیز کمتر می شود .

افزون بر این ها اطلاعات و پیش بینی ها در خصوص خرابی جاده ها و مسدود بودن راه ها بیشتر می شود و  هزینه های مشتریان و سوخت رانندگان هدر نمی رود .  اگر طرح مذکور موفقیت آمیز باشد تواند رقیبی جدی برای بازیکنان مطرح  صنعت اتوموبیلرانی از جمله تویوتا و البته سافت بانک به عنوان سرمایه گذار ارشد اوبر تلقی شود .

مقررات ژاپن  در خصوص وسایل نقلیه مستقل و خدمات تاکسیرانی  بسیار سخت است. برای مثال، اوبر مجاز نیست در سراسر ژاپن فعالیت کند. غول های تکنولوژی، اغلب تمایل دارند با کمک هوش مصنوعی به خدمات تاکسی رانی و حمل و نقل کمک کنند . اما  به نظر می رسد سونی از بقیه جلوتر حرکت می کند .

اوایل ماه جاری، این شرکت، اعلام کرد که آنها خدمات ژاپنی را  با خدمات تاکسی هوشمند آمیخته و مدل جدیدی ارائه می کنند . این در حالی است که   تویوتا نیز  اخیرا سهامی را در سرویس ژاپنی تاکسی سرویس های محلی دریافت کرده است.

نظرات بینندگان