arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۵۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۵ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
همکاری کمیاب  چین و آمریکا در حوزه فناوری

مایکروسافت و شیائومی دست دوستی دادند

 شرکت های مایکروسافت و شیائومی طی یک بیانیه رسمی اعلام کردند قصد دارند به زودی با یکدیگر همکاری کنند . به نظر می رسد محور این همکاری هوش مصنوعی است .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 شرکت های مایکروسافت و شیائومی طی یک بیانیه رسمی اعلام کردند قصد دارند به زودی با یکدیگر همکاری کنند . به نظر می رسد محور این همکاری هوش مصنوعی است .

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از زد دی نت ، 2 شرکت مایکروسافت و شیائومی در حال کار روی طرحی هستند که از طریق آن  شیائومی به خدمات هوش مصنوعی و خدمات ابری از جمله بینگ و کورتانا دسترسی پیدا کند .

بر همین اساس و طی یک یادداشت رسمی تفاهم ، هر 2 شرکت متعهد شدند ، برای همکاری در حوزه های مشترک و کاربردی تمرکز کنند . این یکی از معدود دفعاتی است که شرکت هایی از چین و ایالات متحده در حوزه فناوری با یکدیگر همکاری می کنند .

وانگ سینگ، معاون مدیر عامل شیائومی در این خصوص می گوید :

ما امروز با مایکروسافت قراردادی  استراتژیک امضا کرده ایم تا با پشتیبانی سیستم ابری ، ابزارهای هوش مصنوعی و حتی به روز رسانی لپ تاپ های خود با یکدیگر تعامل کنیم .این موضوع به کاربران ما کمک می کند تا با سرعت بالاتری  به محصولات و خدمات هیجان انگیز ما دست پیدا کنند . افزون بر این ها این فرصتی برای مایکروسافت خواهد بود تا با تعداد بیشتری از کاربران شیائومی در ارتباط باشد .

البته معامله امروز ، نخستین توافق بین مایکروسافت و شیائومی نیست. پیش از این و در سال 2016، شیائومی 1500 از مایکروسافت خرید کرد و حتی مجوز فعالیت گرفت .

در سال 2016  نیز توافقنامه ای برای همکاری دو شرکت منعقد که بر اساس آن شیائومی متعهد شد ، آفیس و اسکایپ را در نسخه هایی از تلفن همراه خود ثبت کند .

پیش از آن هم شیائومی متعهد شده بود ویندوز 10 را در Mi Pad خود نصب کند و از Azure برای استفاده از سرویس  مای کلود استفاده کند.

نظرات بینندگان