arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۵۴۵۵
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۴ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۶

تیم کوک چه نقشه ای برای چینی ها دارد ؟

تغییرات امنیتی اپل در رمزگذاری داده های چین باعث ایجاد سوالاتی در حوزه  حریم خصوصی شده است. سوالاتی که اغلب از سوی  مخالفان حضور اپل در چین مطرح می شود .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تغییرات امنیتی اپل در رمزگذاری داده های چین باعث ایجاد سوالاتی در حوزه  حریم خصوصی شده است. سوالاتی که اغلب از سوی  مخالفان حضور اپل در چین مطرح می شود .

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت ، اپل در حال توسعه  کلید های رمزگذاری برای داده های کاربرانی است که از پلتفرم های موجود در چین استفاده می کنند ، این موضوع در خصوص  برخی از کشورهای  آسیایی نیز صدق می کند و به اعتقاد برخی از مخالفان روشی است که  بی شباهت به جاسوسی از شهروندان  نیست .

کاربران آی کلود مبتنی بر پاتفرم های  چین در حال تجربه تغییراتی هستند که به طور مستقیم و غیر مستقیم در نحوه عملکرد اپل در حفظ حریم خصوصی تاثیر گذار است .

به نظر می رسد نگرانی ها فقط شامل منتقدان اپل نمی شود و حتی طرفداران سرسخت این شرکت نیز معتقدند ، حفظ حریم خصوصی آن ها در قبال بروز تغییرات در معرض خطر قرار دارد .

داده ها، از قبیل پیام ها، ایمیل ها و عکس ها، از طریق رمزگذاری محافظت می شوند، به این معنی که آنها کدگذاری می شوند . اما اپل کلید کدهای خود را در چین متفاوت با آن چه در امریکا وجود دارد طراحی می کند .

اگرچه به نظر می رسد این روش یک مفر برای مقامات چینی باشد . در واقع از این پس با توجه به متفاوت بودن پلتفرم های آی کلود در ایالات متحده و چین ، مقامات چینی مجبور نیستند به  دادگاه های ایالات متحده در خصوص فعالیت های خود پاسخگو باشند.

برخی از کارشناسان بازار فناوری نیز معتقدند این حرکت واکنشی به قوانین جدید در چین است که می گوید سرویس های ابر ارائه شده به شهروندان باید داده ها را در کشور ذخیره کنند و توسط شرکت های چینی اداره شوند.در اواخر ماه، اپل داده های خود را به چین نقل مکان می دهد .

تغییرات امنیتی اپل در چین ابهام آمیز شد 

بنابراین با یک شرکت محلی مرتبط با دولت چین همکاری می کند. اپل گفته است که کلید های رمزنگاری خود را از  خارج از کشور به چین انتقال می دهد .

اما حامیان حفظ حریم خصوصی می گویند این سوئیچ می تواند مشکلاتی را برای مخالفان سیاسی دولت چین و برخی از گروه های اقلیت فراهم کند .  

"یکی از اساتید دانشگاه چین در این خصوص می گوید : با توجه به اینکه عملیات اپل در چین توسط یک شرکت چینی اداره می شود، به نظر غیرقابل قبول است که دولت به اطلاعات اپل از طریق شرکت محلی دسترسی نخواهد داشت

اپل می گوید، کلید ها در یک مکان امن ذخیره خواهند شد و اپل نیز این اطلاعات را  کنترل خواهد کرد. این شرکت می گوید که تنها در پاسخ به درخواست های حقوقی قانونی از مقامات چینی، داده ها را تحویل می دهد و در غیر این صورت  هیچ نوع دسترسی برای مقامات فراهم نمی کند .

 

 

نظرات بینندگان