arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۶۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۴ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۶

دعوت رئیس فیفا از روحانی برای تماشای بازی‌های جام‌جهانی 2018

وزیر ورزش و جوانان گفت: اینفانتینو رییس فدراسیون بین المللی فوتبال از رییس جمهوری ایران برای تماشای دیدارهای جام جهانی 2018 روسیه دعوت کرد که این دعوت امروز در حضور رییس جمهوری مطرح خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس فیفا از روحانی برای تماشای جام‌جهانی دعوت کرد

 وزیر ورزش و جوانان گفت: اینفانتینو رییس فدراسیون بین المللی فوتبال از رییس جمهوری ایران برای تماشای دیدارهای جام جهانی 2018 روسیه دعوت کرد که این دعوت امروز در حضور رییس جمهوری مطرح خواهد شد.

به گزارش انتخاب به نقل از وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی فر امروز پنجشنبه در حاشیه دیدار با جیانی اینفانتینو رییس فدراسیون بین المللی فیفا اظهار داشت: با اینفانتینو در خصوص حمایت از اعزام مدرسان مختلف، حضور مربیان، کارشناسان و مدیران ما در همایش ها و کنفرانس های فیفا و همچنین موفقیت های خوب فوتبال ایران و پنج ستاره شدن آن صحبت شد و وی از وضعیت فوتبال بانوان ایران و گسترش این رشته در بین زنان و دختران کشور ابراز رضایت دارد.
وی اظهار داشت: ایران کشوری کاملا امن از همه جهات است و بسیاری از کشورهای منطقه که گرفتار درگیری های داخلی و یا اقدامات تروریستی هستند در ایران بازی می کنند. ما این امنیت را زیرساخت اصلی کار خود می دانیم.


سلطانی فر بیان داشت: با توجه به نگاه غیر سیاسی فیفا و تاکید بر عدم دخالت ورزش در سیاست خواستیم تا تاکید کند که ای اف سی نیز این نگاه را داشته باشد تا بتوانیم از دوره، میزبانی ها را به صورت عادی داشته باشیم و تیم ها ملزم نباشند در کشور ثالث مسابقه دهند و اینفانتینو با این نظر کاملا موافق است و اشاره کرد که نظرات خود را به فدراسیون آسیایی فوتبال می دهد تا این مشکل حل شود.
وی یادآور شد: حضور رئیس فدراسیون جهانی فوتبال در شهرآورد تهران که عشق و علاقه فوتبالی را در بین میلیون ها نفر از مردم ایران می بیند، می تواند از دستاوردهای این سفرباشد تا از تعاملی که با هم خواهیم داشت استفاده کنیم.


وزیر ورزش و جوانان یادآور شد: در خصوص حضور بانوان در ورزشگاه ها با کمی صبر و تحمل و با هماهنگی بیشتر که با دستگاه های مختلف به وجود آمده و خواهد آمد به مرور این مشکل حل شود و همان طور که مشاهده کردید در خیلی از مسابقات مشکلی وجود ندارد و شرایط فرهنگی و اخلاقی مناسب و آن چیزی که در شأن بانوان ما باشد باید فراهم شود؛ چرا که دربحث زیرساخت ها مشکلی نداریم.
اینفانتینو که شب گذشته وارد تهران شد، امروز پنجشنبه برنامه های خود را با حضور در ساختمان وزارت ورزش و دیدار با وزیر ورزش و جوانان آغاز کرد و سپس در جشن بزرگ پیشکسوتان و جامعه فوتبال که در هتل المپیک برگزار خواهد شد، شرکت می کند.


حضور در مراسم روز جهانی فوتبال زنان، بازدید از ساختمان پک، کلنگ زنی ساختمان جدید فدراسیون فوتبال، کاشت درخت صلح و دوستی در مرکز ملی فوتبال ایران و حضور در ورزشگاه آزادی و تماشای شهرآورد تهران، برنامه های روز پنج شنبه اینفانتینو در تهران خواهد بود. او سپس برای بازگشت به سوییس راهی فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) خواهد شد.
شهرآورد هشتاد و ششم امروز ساعت 15:45 در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.
جام جهانی فوتبال 24 خرداد با حضور 32 تیم در روسیه برگزار می شود. تیم ملی ایران در این جام با تیم های اسپانیا، پرتغال و مغرب رقابت می کند.

نظرات بینندگان