arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۷۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۰ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۶

«سوخو سوپرجت 100» وارد ناوگان حمل‌ونقل هوایی ایران می‌شود

وزیر انرژی روسیه از توافق مسکو و تهران برای ورود هواپیماهای «سوخو سوپرجت 100» به ناوگان حمل و نقل هوایی جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر انرژی روسیه از توافق مسکو و تهران برای ورود هواپیماهای «سوخو سوپرجت 100» به ناوگان حمل و نقل هوایی جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «الکساندر نوواک» وزیر انرژی روسیه گفت، مسکو و تهران درباره تحویل هواپیماهای «سوخو سوپرجت 100» به جمهوری اسلامی گفت‌وگو کرده‌اند.

بنا بر این گزارش، وزیر انرژی روسیه در گفت‌وگو با شبکه «روسیا 24» تأکید کرد: «ما درباره امکان خرید سوخو سوپرجت-100 توسط شرکای ایرانی مان گفت‌وگو کردیم و طرحی برای چگونگی انجام این کار تدوین کرده‌ایم».

این وزیر روس افزود، طرف‌های ایرانی و روسی توافق کرده‌اند که وسایل حمل و نقل مختلفی ساخت روسیه به ایران منتقل شود.

وی در این رابطه گفت: «امروز ما درباره تحویل واگن‌های مسافربری ریلی گفت‌وگو کردیم. ما قبلا 1200 واگن را تحویل داده‌ایم و در نظر داریم در سال 2018 میلادی نیز 3 هزار واگن دیگر به این ناوگان بیفزاییم».

وزیر انرژی روسیه همچنین اعلام کرد که در این نشست با حضور مقامات دولتی دو کشور درباره فروش بیشتر اتوبوس‌های ساخت روسیه و نیز ناوگان‌های حمل و نقل تولید شده توسط کارخانجات خودروسازی «کاماز» و «اواز» روسیه گفت‌وگوهایی انجام داده‌اند.

هواپیماهای مسافربری «سوپرجت 100» یک هواپیمای دو موتوره است با حدود 110 صندلی که تولید آن از سال 2000 میلادی آغاز شد و پرواز اولیه این هواپیما در تاریخ 19 می سال 2008 انجام شده است.

نخستین پرواز مسافربری این هواپیما در تاریخ 21 آوریل 2011 در مسیر ایروان به مسکو انجام شده است.

نظرات بینندگان