arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۷۷۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۲۱ - ۰۷ مهر ۱۳۹۰

معاون قوه قضائیه: قوه قضاييه ايران مستقل‌ترين و ممتازترين قوه در سطح جهان است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا نوشت:

معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم قوه قضاييه، به استقلال تام قوه قضاييه اشاره كرد و گفت: قوه قضاييه ايران اسلامي مستقل ترين و ممتازترين قوه در سطح جهان است.

به گزارش ايرنا،' محمد باقر ذوالقدر 'شامگاه چهارشنبه طي سخناني در حسينيه اسلام آباد شهر زنجان، با اشاره به اينكه در بسياري از كشورها قوه قضاييه تابع قواي ديگر در فعاليت ها و تصميم گيري ها است، افزود: انتصاب رييس قوه قضاييه در نظام جمهوري اسلامي توسط رهبري صورت مي گيرد و با قواي مقننه و مجريه نيز همكاري و تعامل خوبي دارد.

وي با بيان اينكه حجم فعاليت هاي قوه قضاييه قابل مقايسه با ديگر بخش هاي جامعه نيست، تصريح كرد: حجم عظيم پرونده ها در اين قوه و رسيدگي به مشكلات مردم نشانگر گستردگي فعاليت هاي اين نهاد است.

معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم قوه قضاييه، اظهار داشت: در زمان حاضر حجم پرونده هاي قوه قضاييه در بخش هاي گوناگون و دادگاهها در مقايسه با ساير كشورها بيشتر است.

وي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر اينكه قوه قضاييه بايد مرجع و دادرس مشكلات مراجعه كنندگان باشد، تصريح كرد: اين قوه درصدد كاهش اطاله دادرسي و پيشگيري از وقوع جرايم مختلف است.

ذوالقدر، سفر هاي استاني مسولان قضايي به مراكز مختلف كشور را گامي مهم در رسيدگي و آشنايي با مشكلات قضايي عنوان كرد و افزود: حضور مسوولان اين قوه مي تواند روند رسيدگي به مسايل و مشكلات موجود در حوزه هاي گوناگون را بيش از گذشته تسريع كند.

وي با بيان اينكه وقوع جرايم در استان زنجان نسبت به ديگر مراكز بسيار يايين است، اظهار داشت : حجم پرونده هاي مختلف قضايي در اين استان در مقايسه با استانهاي ديگر وضعيت مناسبي را نشان مي دهد.

معاون اجتماعي وپيشگيري از وقوع جرم قوه قضاييه، همچنين به رشادت ها و جانفشاني هاي رزمندگان اسلام در جنگ تحميلي اشاره كرد و گفت: امنيت و اقتدار نظام اسلامي به بركت ايثارگري رزمندگان و رهبري حاصل شده است.

اين سخنران در ادامه با تاكيد بر اينكه امنيت كنوني كشور در مقايسه با ديگر كشورها بي نظير است، افزود: دشمنان نظام اسلامي با برنامه هاي متعدد خود سعي در براندازي اين كشور داشته و دارند كه خوشبختانه با هوشياري ملت و رهبري فرزانه انقلاب، توطئه هاي دشمنان يكي پس ديگري نقش برآب شده است.

وي با اشاره به اينكه بصيرت مردم در فتنه سال 88 نشانگر آگاهي و هوشياري ملت ايران در برابر توطئه هاي از قبل برنامه ريزي دشمنان بود، تصريح كرد: حفاظت و حراست نظام اسلامي وظيفه آحاد مختلف مردم است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
سینا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۸
0
8
چیییییییییییییی؟
ناشناس
|
ROMANIA
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۸
0
1
مشک ان است که خود ببوید ،،، نه آنکه عطار بگوید ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۸
0
1
گوشمون از این حرفا پره .
الان بهترین فرصت برای این ادعاست که مردم ببینند با عاملین اختلاس چکار میکنین.
فقط فرصت را ازدست ندین.
پرشین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۸
0
1
یه نوشابه هم برای خودت باز کن
نظرات بینندگان