arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۸۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۳ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۶

رزمایش مشترک آمریکا و اسراییل برای مقابله با حملات احتمالی موشکی ایران

فرماندهان آمریکایی گفتند که آنها آماده اند که نیروهای ویژه مستقر در اروپا را ظرف مدت 72 ساعت پس از حمله موشکی احتمالی ایران، برای دفاع از اسراییل در این کشور مستقر سازند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رزمایش مشترک آمریکا و اسراییل برای مقابله با حملات احتمالی موشکی ایران

فرماندهان نظامی ارشد آمریکا و اسراییل در جریان برگزاری یک رزمایش مشترک دوسالانه دفاع هوایی در پایگاه هوایی "هازور" اسراییل از آمادگی بیش از پیش نیروهای هوایی دو کشور برای پاسخ به حملات موشکی احتمالی از جانب ایران خبر دادند.

به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه خبری آمریکایی" دیفنس نیوز"، فرماندهان ارشد دو کشور می‌گویند برنامه‌های احتمالی آنها برای واکنش مشترک به حمله موشکی احتمالی از سوی ایران می‌تواند در هر لحظه‌ای فعال شود و نیروهای ایالات متحده مستقر در اروپاظرف مدت 72 ساعت برای دفاع از اسراییل وارد عمل می شوند.

این اظهارات در حاشیه برگزاری نهمین رزمایش مشترک دفاع هوایی "جونیپر کبرا" بین دو کشور در روز پنج‌شنبه گذشته در پایگاه هوایی "هازور" اسراییل بیان شده است. رزمایش مشترک "جونیپر کبرا" از سال 2001 هر دو سال یکبار بین نیروهای آمریکا و اسراییل برگزار می شود.

"ریچارد کلارک" سومین فرمانده ارشد نیروی هوایی آمریکا که در این رزمایش حاضر بوده است به خبرنگاران گفته است:" مداخله مستقیم و سریع آمریکا در صورت حمله موشکی احتمالی ایران به اسراییل بستگی به سناریوی جنگی دارد اما نیروهای ما در اروپا آماده‌اند که ظرف مدت 72 ساعت وارد جنگ حمایتی از اسراییل شوند."

رزمایش مشترک امسال آمریکا و اسراییل با هدف آزمایش قابلیت "نیروی ویژه مشترک" (JTF) دو کشور برای واکنش سریع به حملات موشکی احتمالی از جانب ایران است.

سرهنگ ریچارد کلارک روز پنج شنبه در حاشیه این رزمایش مشترک گفت:" ما می توانیم حرکت نیروهای خود را در صورت نیاز، فورا و تقریبا بلافاصله – پس از حمله موشکی احتمالی ایران- آغاز کنیم."

سرهنگ "تال کادوری" از فرماندهان ارشد نیروی هوایی اسراییل نیز که در حاشیه این رزمایش سخن می‌گفت ، افزوده است:" رزمایش امسال با هدف تمرین واکنش مشترک وسریع دو کشور به حملات موشکی احتمالی ایران برنامه‌ریزی شده است چون از نظر ما چنین حمله‌ای هر آن احتمال وقوع دارد."

به گفته این سرهنگ اسراییلی:" ایران امروز نه تنها در سوریه بلکه تقریبا در همه نقاط خاورمیانه حضور دارد. ما می‌دانیم ایران بازوهای خود را در بسیاری از نقاط در خاورمیانه مستقر کرده و می‌توانیم با قطعیت بگوییم این تهدید اصلی ما است."

به گفته این نظامی ارشد اسراییلی: "هدف رزمایش مشترک امسال آزمایش کردن میزان آمادگی دو کشور برای واکنش سریع به تهدیدهای ناشی از ایران است."

نظرات بینندگان