arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۳۳۰۱
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۳ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۷

امنیت یاهو 2 برابر خواهد شد/اسکن امنیتی اطلاعات محتواهای ایمیلی کاربران/حتی اطلاعات بانکی رصد می شوند

یاهو و AOL  خود را مجبور کردند که پیام های ایمیلی خود را مجددا بررسی کنند.این اقدام با هدف افزایش امنیت کاربران انجام می شود .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یاهو و AOL  خود را مجبور کردند که پیام های ایمیلی خود را مجددا بررسی کنند.این اقدام با هدف افزایش امنیت کاربران انجام می شود .


به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت ،اگر چه یاهو در حال حاضر ایمیل های کاربران خود را برای به حداکثر رساندن فرصت های تبلیغاتی ناخواسته اسکن می کند، اما 2برابر کردن این سیاست می تواند امکان سوء استفاده را در یک جهان پس از کمبریج  آنالیتیکا  افزایش دهد.


که مجموعه ای از قوانین و مقررات حریم خصوصی جدید  برای صدها میلیون کاربر یاهو در نظر گرفته شده است.  در یک دنیای آنلاین که در آن انتظارات حریم خصوصی به طور فزاینده ای پس از ماجرای  فیس بوک و کمبریج آنالیتیکا دیده می شود. این یک خبر خوب خواهد بود که تیم امنیتی یاهو، برنامه ای جدید برای امنیت کاربران طراخی کرده اند. 

اگر هر یک از کاربران یاهو ، امروز وارد  یک حساب کاربری خود در  یاهو  شوند با ایمیلی مواجه می شوند که خط مشی های جدید امنیتی شرکت را توضیح می دهد.

در یادداشت ضمیمه این ایمیل می خوانیم که  یاهو  حق دارد ایمیل ها، پیام های فوری، پست ها، عکس ها و حتی پیوست های پیغام شما را بخواند. و حتی  ممکن است این اطلاعات را با شرکت والیتی ورایزون نیز به اشتراک بگذارد.

امنیت یاهو 2 برابر خواهد شد/اسکن امنیتی اطلاعات محتواهای ایمیلی کاربران/حتی اطلاعات بانکی رصد می شوند
برای روشن شدن، سیاست حفظ حریم خصوصی،پیش از این  یاهو اعلام کرده بود که قصد دارد سیستم "تجزیه و تحلیل و ذخیره تمام محتواهای ارتباطی، از جمله محتوای ایمیل،"  را بررسی کند. بنابراین شرکت قبلا افشا کرده است که قادر به اسکن محتویات ایمیل های  کاربران خواهد شد.

اما این شرکت تاکید کرده که این سیستم های خودکار اطلاعات شخصی مخرب را قبل از اینکه هر انسان دیگری  به اطلاعات شما نگاه کند شناسایی می کند. اما هیچ تضمین صریحی در این آگهی وجود ندارد که حریم شخصی شما نقض می شود یا خیر. 

بدیهی است، که گوگل نیز برای اسکن پیام های جی میل  خود از سیستمی برای هدفمند سازی آگهی های تبلیغاتی استفاده می کرد، اما این عمل در ماه ژوئن 2017 متوقف شد.در بخشی از پیام یاهو به صراحت ادعلام شده که حتی پیام های مرتبط با اطلاعات بانکی کاربران رصد می شود . به عبارت دیگر، ایمیل هایی که مربوط به معاملات بانکی و مالی شما هستند

به نظر می رسد یک تغییر بزرگ دیگر نیز برای کاربران یاهو نیز وجود دارد: پیش شرط قرارداد داوری دو طرفه و اختیارات به روز شده و گسترش یافته  که  سراسر خدمات شرکت  یاهو را پوشش می دهد.  منظور  از این سیستم این است که اگر شما دوست ندارید که شرکت با اطلاعاتتان کار خاصی انجام دهد می توانید شکایت کنید.


در پاسخ به چند سوال خاص مربوط به سیاست حفظ حریم خصوصی جدید، سخنگوی این شرکت گفت ؛  "راه اندازی یک سیاست حفظ حریم خصوصی و شرایط خدمات یکپارچه یک قدم اصلی برای ایجاد آنچه که  برای مصرف کنندگان ما  مفید است خواهد بود. 

 

 

نظرات بینندگان