arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۴۵۹۶
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۰ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷

دردسر بزرگ برای اهالی سانفرانسیسکو؛ویراژ اسکوتر برقی ها در شهر/اعطای مجوز رانندگی برای اسکوتر شوخی است یا جدی ؟

اسکوترهای الکتریکی در سراسر آمریکا و به ویژه در سانفراسیسکو محبوب شده اند، اما روش استفاده از این اسکوترها به یک دردسر نسبتا جدی تبدیل شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اسکوترهای الکتریکی در سراسر آمریکا و به ویژه در سانفراسیسکو محبوب شده اند، اما روش استفاده از این اسکوترها به یک دردسر نسبتا جدی تبدیل شده است.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت،بسیاری از افراد تصور می کنند استفاده از اسکوترهای الکتریکی می تواند روند ترافیک را تسهیل کند.اما به نظر می رسد ماجرا واقعا به همین سادگی نیست.


طی ماه های اخیر، 3 شرکت تولید کننده اسکوترهای غیرقانونی،تعداد زیادی از اسکوترهای الکترونیک را روانه خیابان های سانفرانسیسکو کرده اند.این اسکوترها که توسط ده ها تن از شهروندان استفاد می شود تمامی مسیرهای  پیاده رو،ایستگاه های اتوبوس، ایستگاه های قطار و مکان های خرید را مسدود کرد اند.

اگرچه اسکوترها به طور کلی پدیده های خطرناکی نیستند،اما حضور پررنگ اسکوترها در خیابان ها حتی الگوریتم صحیح ترافیک شهری را دچار مشکل می کند. چرا که اغلب اسکوترسواران الکتریکی ، احترامی برای قوانین رانندگی قائل نیستند و به طور مدام از مسیرهای میانبر و فرعی استفاده می کنند. 

اکنون دولت به دنبال راهی است تا حرکت اسکوتر سواران را نیز رصد کرده و در چارچوبی قانونی قرار دهد. تراویس واندر،مدیرعامل و بنیانگذار شرکت بردز ویردز، یکی از نخستین شرکت های اسکوتر الکتریکی فعال در ایالات متحده در این خصوص می گوید:"وظیفه ما شرکت های تولید کننده اسکوتر برقی، کمک به کاهش سفرهای خودرویی،کاهش  ترافیک و حذف انتشار کربن است.ما به دنبال افزایش امنیت و آرامشیم و در نتیجه کاملا مخالف شرایط ایجاد ترافیک و آلودگی در شهرها هستیم."
دادستان سان فرانسیسکو دنیس هررا در این خصوص می گوید:ما باید بپذیریم که کم کم وقتش رسیده برای اختراعات اهالی سیلیکون ولی نیز قوانینی سختگیرانه وضع کنیم. اما قرار نیست اسکوترسوارها را محروم کنیم.

این روزها بحث بر سر اعطای مجوز و گواهینامه برای استفاده از اسکوتر برقی نیز بسیار داغ است. باید دید آیا با افزایش رشد استفاده از اسکوتر برقی ها دیگر کشورها نیز واکنشی مشابه با مقامات ایالات متحده نشان می دهند یا خیر. 

نظرات بینندگان