arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۴۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۲ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷

نزاع پشت پرده بین شرکت های فناوری و ترامپ/قوانین مهاجرتی 4 غول سیلیکون ولی را فلج کرده است

شرکت های فناوری بزرگ آمریکایی به دنبال آن هستند که به جای برون سپاری برخی از فعالیت های خود به شرکت های هندی، قوانین مهاجرتی را به نفع خود تغییر دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت های فناوری بزرگ آمریکایی به دنبال آن هستند که به جای برون سپاری برخی از فعالیت های خود به شرکت های هندی، قوانین مهاجرتی را به نفع خود تغییر دهند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی ان بی سی، پس از حضور دونالد ترامپ در اریکه قدرت کاخ سفید، نرخ قوانین مهاجرتی دست و پا گیر به شدت رو به فزونی گذاشت. در این میان ویزاهای مهاجرتی ویژه متخصصین فناوری نیز از اهمیت خاصی برخوردار بود که از تیر حملات ترامپ بی نصیب نماند.
بر اساس یک مطالعه جدید، 4 شرکت فناوری برتر ایالات متحده یعنی آمازون، مایکروسافت، اینتل و گوگل بین سال های 2017 تا 2018 بیشترین ویزای مهاجرتی را برای استخدام کارمندان صادر کرده اند. این ویزا که موسوم به H-1B است، مدتی است از سوی ترامپ مورد تهدید قرار گرفته است.
ایالات متحده  در سال جاری نیز با  حدود 190 هزار درخواست ویزا H-1Bمواجه شده که البته در مقایسه با سال گذشته روندی کاهشی را تجربه کرده است. 

مطالعه جدیدی از بنیاد ملی سیاست های آمریکا نشان می دهد که شرکت های فن آوری آمریکایی بیشتر به کارگران خارجی ماهر با استفاده از ویزای H-1B متکی هستند،تا شرکت های برون سپاری.این در حالی است که هندی ها جزو بزرگ ترین صادرکنندگان دانش به آمریکا هستند. 

آمازون برای اطمینان خاطر از بیمه شدن در برابر قوانین مهاجرتی ترامپ تعداد تقاضاهای مهاجرتی خود را  تقریبا 80 درصد افزایش داده است. فیسبوک نیز این رقم را 53 و اپل تا 7 درصد ارتقا داده است.

اما بر اساس گفته های وکلای مهاجرتی که با شرکت های فن آوری مشغول به کار هستند،پرونده های ویزای مهاجرتی  H-1Bرز به روز دشوارتر می شود.

همزمان با کاهش نرخ ویزاهای مهاجرتی وضعیت شرکت های برون سپاری هند،نیز رو به کاهش گذاشته و بر اساس آمارها بین سال مالی 2016 تا  سال مالی 2017 کاهشی 49 درصدی داشته است.

به اعتقاد کارشناسان، افزایش نااطمینانی ناشی از تنظیمات جدید ویزاها  باعث می شود استخدام کارگران خارجی سخت تر شود و در نتیجه شرکت ها نمی توانند بین تغییرات جهان فناوری و استخدام کارکنان تعادل ایجاد کنند.

 

هیابا انور، وکیل مدافع ارشد گروه مهاجرت اریکسون،در این خصوص می گوید کاهش نرخ ویزاهای فناوری و تغییر سیاست های قابل توجه ترامپ دلسرد کننده است.این عوامل به نوعی " دیوار نامرئی " دولت در امور مهاجرت تبدیل شده است.

 

نظرات بینندگان