arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۵۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۲۰ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷

مدیرعامل اپل و رئیس جمهور آمریکا پشت درهای بسته مذاکره خواهند کرد/ چین محور رایزنی ها خواهد بود / تلاش تیم کوک برای آرام کردن تنش بین چین و آمریکا

مدیرعامل اپل  به زودی با رئیس جمهور آمریکا در خصوص تنش های ایالات متحده و چین در حوزه فناوری گفتگو می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرعامل اپل  به زودی با رئیس جمهور آمریکا در خصوص تنش های ایالات متحده و چین در حوزه فناوری گفتگو می کند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب، به نقل از سی نت، پس از آن که طی روزهای اخیر تنش ها میان دولت های چین و آمریکا افزایش یافت،تیم کوک مدیرعامل اپل برای دیدار با دونالد ترامپ آماده می شود.

این دیدار در دفتر رئیس جمهور،پشت درهای بسته در کاخ سفید و بدون حضور خبرنگاران برگزار خواهد شد.
احتمالا این 2 نفر به بحث در مورد تنش رو به افزایش و  جنگ تجاری / فناوری   بین ایالات متحده و چین، خواهند پرداخت .

اما چرا تیم کوک باید برای چین وارد مذاکره شود و اساسا چرا چین برای او مهم است؟ موضوع صمیمیت تیم کوک و در طرحی کلی تر،برند اپل با چینی ها موضوعی واضح است که بسیاری از علاقه مندان به دنیای فناوری از آن مطلع هستند.

اما این علاقه و وابستگی بین چین و اپل به شکل مشخصی به تولید بسیاری از محصولات و قطعات اپل در چین مرتبط است.بنابراین هر گونه درگیری شدید تر با چین می تواند اپل را در میان یک جنگ تجاری گران قیمت قرار دهد.

پیشنهادات رییس جمهور برای تعرفه ها در مورد کالاهای چینی خبر خوبی برای فروش و تولید محصولات اپل نیست. البته اپل در این بازار شلوغ و آشفته  تنها  شرکت متضرر نیست. شرکت های دیگری مانند ال جی ، سامسونگ و تسلا نیز با تعرفه ها و مالیات های جدید وارد یک  فاجعه تجاری خواهند شد.


باید دید تیم کوک تا چه حد می تواند ترامپ را قانع کند تا به نفع او و دیگر اهالی سیلیکون ولی از مواضع سختگیرانه خود علیه چینی ها کوتاه بیاید. 

نظرات بینندگان