arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۶۳۵۱
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۱ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷

«کمبریج آنالیتیکا » تعطیلی خود را رسما اعلام کرد / رسوایی فیسبوک برای شرکت بریتانیایی گران تمام شد

کمبریج آنالیتیکا پس از رسوایی های فیسبوک، تعطیل شد. این موضوعی است که به طور رسمی از سوی مدیران این موسسه اعلام شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کمبریج آنالیتیکا پس از رسوایی های فیسبوک، تعطیل شد. این موضوعی است که به طور رسمی از سوی مدیران این موسسه اعلام شده است.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، بالاخره مدیران کمبریج انالیتیکا تصمیم خود را گرفتند و برای پایان دادن به تمامی حواشی خود و فیسبوک اعلام کردند شرکتشان تعطیل است.
 
کمبریج آنالیتیکا، یک شرکت مشاوره سیاسی است که ضمن سوء استفاده از اطلاعات فیسبوک یک رسوایی تمام عیاررا به بار آورد .

اکنون این شرکت در بیانیه ای اعلام کرده با توجه به آن که از سوی کشورهای انگلستان و ایالات متحده تحت فشار قرار دارد، روند فعالیت های خود را  متوقف می کند.

مشکل کمبریج آنالیتیکا از مدتی پیش از افشای عمومی توسط مدیران فیسبوک کشف شده بود اما برای پیشگیری از رسوایی های جدی تر از افشای آن در سطح عمومی خودداری کردند. گرچه اکنون حجم رسوایی بسیار فراتر از حدسیات زاکربرگ و سایر مدیران ارشد فیسبوک است.

طی هفته های گذشته نیز زاکربرگ برای ادای توضیح در خصوص رسوایی های مذکور به کنگره مراجعه کرد. با همه این ها کمبریج انالیتیکا به طور کلی از ادامه فعالیت های خود انصراف داد. 

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد: محاصره رسانه های اجتماعی  تقریبا تمام مشتریان و تامین کنندگان شرکت را حذف کرده است.در نتیجه،ما دیگر قادر به ادامه فعالیت کسب و کارمان نیستیم.بنابراین کمبریج آنالیتیکا را بدون هیچ گونه جایگزینی ترک می کنیم "
زاکربرگ پس از رسوایی مرتبط با  داده کاوی بیش از 10 ساعت جلسه را  با سه کمیته در مجلس سنا و مجلس نمایندگان ترتیب داد .  این جلسات بیش از دو روز طول کشید و اعضای کنگره وی را سوال پیچ کردند.

 

 

نظرات بینندگان