arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۶۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۱ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷

«کمبریج آنالیتیکا»از سوی یک شهروند آمریکایی به چالش کشیده شد / تعطیلی موسسه بریتانیایی پایانی برای رسوایی ها نشد

کمبریج آنالیتیکا موظف شد در مورد فعالیت های خود به  شهروندان ایالات متحده پاسخگو باشد.این موضوع پس از آن مطرح شد که یک شهروند آمریکایی در این خصوص از کمبریج آنالیتیکا توضیح خواست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کمبریج آنالیتیکا موظف شد در مورد فعالیت های خود به  شهروندان ایالات متحده پاسخگو باشد.این موضوع پس از آن مطرح شد که یک شهروند آمریکایی در این خصوص از کمبریج آنالیتیکا توضیح خواست.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب، به نقل از سی نت، یک شهروند آمریکایی در خصوص قانون حفاظت از داده ها در بریتانیا شاکی شده است و گفته که این شرکت باید در خصوص اطلاعات شهروندان ایالات متحده و این که چه اطلاعاتی در مورد او  داشته و چگونه از آن استفاده کرده است،پاسخگو باشد.


به نظر می رسد کمبریج آنالیتیکا، شرکتی که در پشت رسوائی اخیر فیس بوک در حوزه اطلاعات قرار دارد پس از تعطیلی نیز با حواشی متعددی رو به روست. 

این درخواست دادرسی که از سوی شهروند مذکور ترتیب داده شده، می تواند  راه را برای اعتراض میلیون ها شهروند دیگر نیز هموار کند. 

سازمان نظارت بر حفظ حریم خصوصی بریتانیا دستور داده است که شرکت مادر کمبریج انالیتیکا  اطلاعات بیش از 30 روز را در اختیار یک آکادمی آمریکایی قرار دهد و در صورت امتناع از این فرمان با اتهامات جنایی مواجه شود.گفتنی است این  اطلاعات حاوی نسخه ای از داده های نگهداری شده در مورد یک شهروند امریکایی است که قصد دارد بدانید اطلاعات مرتبط با وی از کجا آمده و قرار است   چگونه از آن استفاده  شود.

الیزابت دمینگ، کمیسر اطلاعات انگلیس در بیانیه ای گفت: "حق درخواست  بررسی داده های شخصی در مورد  شما که در یک  سازمان وجود  دارد،در  قانون اساسی به عنوان حق طبیعی شما در نظر گرفته می شود." 

جالب است بدانید که این درخواست از سوی دیوید کارول، استادیار دانشکده طراحی پارسونز نیویورک ارائه شده ، اما پشتیبانی ICO از درخواست کارول، نشان می دهد که میلیون ها کاربر آمریکایی فیسبوک نیز می توانند از کمبریج آنالیتیکا بازخواست کنند.

راوی نیک، وکیل  کارول، در بیانیه ای گفت: "تصمیم ICO در باره پاسخ دهی به همه پرسش های ما در مورد داده ها و ...باعث خوشحالی است . "

 

 

نظرات بینندگان