arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۷۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۲ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
نتایج پژوهش محققان آرژانتینی نشان داد:

هک دوربین های امنیتی در کوتاه ترین زمان / ده ها هزار دوربین در اختیار هکرهای سراسر جهان

برخی از گزارشهای  جدید در حوزه سایبری نشان می دهند که هکرها قادرند به سهولت در سیستم دوربین های نظارتی کشورهای مختلف نفوذ کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برخی از گزارشهای  جدید در حوزه سایبری نشان می دهند که هکرها قادرند به سهولت در سیستم دوربین های نظارتی کشورهای مختلف نفوذ کنند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت،بر اساس گزارش یک موسسه پژوهشی در آرژانتین هکرها قادرند به دهها هزار دوربین DVR وارد شده و ویدئوها را با جزئیات مشاهده کنند.
یک محقق امنیتی در این خصوص می گوید که تنها از یک کد افشا شده می توان به هزاران دوربین از طریق اینترنت متصل شد.

بنابراین می توان به سادگی تشخیص داد که ده ها هزار دوربین نظارتی سراسر شهرها و کشورها بسیار آسیب پذیر هستند.به گفته بسیاری از متخصصین امنیت سایبری، اتصال به اینترنت، برای دوربین های امنیتی می تواند به عنوان یک نقص در نظر گرفته شود.نقصی که تبعاتی سنگین برای امنیت جامعه خواهد داشت. 

متاسفانه بر اساس این پژوهش ها برخی از مارک های مشخص دارای نقص های امنیتی بالاتری در برابر هکرها هستند. برای مثال دوربین کامپکت اسپانیا «TBK Vision» یکی از همین نمونه ها است. این نقص اجازه می دهد هکرها نام کاربری و رمز عبور دوربین را در قالب یک متن ساده دریافت کنند.

تا کنون شرکت هایی که به نقص امنیتی متهم شده اند، واکنش چندانی نشان نداده اند، اما شواهد نشان می دهد؛ سیستم های نظارت بر اتصال به اینترنت به خصوص هنگامی که با گذرواژه های پیش فرض باز می شوند بسیار آسیب پذیرند.

هکرها می توانند دوربین های آنلاین را با استفاده از موتورهای جستجو مانند گوگل کشف کرده و به سرعت وارد سیستم شوند. جالب است بدانید بر اساس پژوهش ها گذرواژه های پیش فرض این سیستم ها اغلب «1234» و «admin» بود.

 

نظرات بینندگان