arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۸۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۹ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷

نتانیاهو: «کوه معبد» در دست ما است/ ترامپ؛ ممنون که شجاعت پایبند ماندن به وعده‌هایتان را داشتید/ اورشلیم پایتخت ابدی اسرائیل است

ترامپ روز ۱۵ آذر امسال قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و اعلام کرد که قصد دارد سفارت کشورش را از تل‌آویو به این شهر منتقل کند.این تصمیم با مخالفت‌ها و محکومیت‌های گسترده جهانی مواجه شد و دو هفته بعد، روز ۳۰ آذرماه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با ۱۲۸ رأی موافق و ۹ رأی مخالف قطعنامه‌ای را در محکومیت آن به تصویب رساند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مراسم انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس گفت: «کوه معبد در دست ما است.»

به گزارش فارس، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مراسم انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس گفت: «کوه معبد (حرم شریف قدس) در دستان ما است.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: «ما در اورشلیم هستیم و هستیم تا بمانیم.»

او گفت: «دوستان عزیز؛ چه روز باشکوهی است. این لحظه را به خاطر بسپارید. این تاریخ است. رئیس‌جمهور ترامپ با به رسمیت شناختن تاریخ، شما تاریخ‌ساز شده‌اید.»

وی اضافه کرد: «رحمت خداوند بر ایالات متحده آمریکا باد و بر اورشلیم (بیت‌المقدس) که پایتخت ابدی و واحد اسرائیل است.»

نتانیاهو، از ترامپ هم تشکر کرد و گفت: «ممنون رئیس‌جمهور ترامپ که شجاعت پایبند ماندن به وعده‌هایتان را داشتید.»

ترامپ روز ۱۵ آذر امسال قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و اعلام کرد که قصد دارد سفارت کشورش را از تل‌آویو به این شهر منتقل کند.

این تصمیم با مخالفت‌ها و محکومیت‌های گسترده جهانی مواجه شد و دو هفته بعد، روز ۳۰ آذرماه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با ۱۲۸ رأی موافق و ۹ رأی مخالف قطعنامه‌ای را در محکومیت آن به تصویب رساند.

نظرات بینندگان