arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۸۹۹۳
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۴ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷

تلاش‌های مشابه «خسروشاهی» و «زاکربرگ» برای بازگشت به روز‌های اوج / از تبلیغات گسترده تلویزیونی تا کمپین‌های معذرت‌خواهی

شرکت های مشهور اوبر و فیسبوک در اقداماتی کاملا مشابه در تلاشند تا با کمک تبلیغات به روزهای اوج خود بازگردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت های مشهور اوبر و فیسبوک در اقداماتی کاملا مشابه در تلاشند تا با کمک تبلیغات به روزهای اوج خود بازگردند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، به نظر می رسد افکار مدیریتی دارا خسروشاهی و مارک زاکربرگ و  یا مدیران بازاریابی این 2 نفر به هم شبیه است. چرا که هر 2 شرکت در تلاشند تا با رفتاری مشابه مشکلات ماه ها ی اخیرشان را پشت سر بگذارند.


در کنار تبلیغات تلویزیونی، فیسبوک یک کمپین بازاریابی ملی شامل  تبلیغات  بیلبورد، دیجیتال و سینما را هدف قرار داده است که از اشتباهات گذشته خود عذرخواهی کند.

از سوی دیگر اوبر نیز در اقدامی بی سابقه تبلیغات تلویزیونی اولین بازی نیمه نهایی بسکتبال  بین 2 تیم پرطرفدار هوستون و گلدن استیت واریرز را خریداری کرد . در نتیجه به جای آگهی تجاری معمول، چهره مدیر جدید اوبر ، دارا خسروشاهی، در تلویزیون ظاهر شد.

خسروشاهی گفت: "یکی از ارزش های اصلی ما به عنوان یک شرکت همیشه انجام  کار درست است." و اگر زمان هایی وجود داشته باشد که از انجام کار درست غافل می شویم، ما متعهدیم به پذیرا بودن اشتباهات،پذیرش مسئولیت ها و تلاش برای رفع آن ها."

طبیعی است که اوبرحق امتیاز این تبلیغ را بین  بازی بسکتبال با هزینه ای بسیار بالا خریداری کرده است،تا تعداد مخاطبین خود را به حداکثر برساند.

 برخی از کارشناسان معتقدند خسروشاهی به شکلی هوشمندانه در حال اجرای تورهای تلویزیونی معذرت خواهی است. تبلیغات تلویزیونی  چیز جدیدی نیستند . شرکت های مشهور همیشه سعی می کنند که در طول رویدادهای بزرگ مانند مراسم اسکار،جوایز گرمی و ...حضور تبلیغاتی داشته باشند.   شرکت های فن آوری، از گوگل تا آمازون و  اپل، نیز از چهره های ثابت این نوع تبلیغات هستند.

اما تبلیغات عذر خواهی آن هم خارج از سیلیکون ولی یک موضوع جدید است، البته برای برنده شدن در این نوع تبلیغات به مدت زمان زیادی نیاز است.اما بد نیست به آگهی فیسبوک نیز اشاره کنیم . این آگهی با این جمله شروع می شود:

"ما برای دوستانمان آمدیم.اما پس از آن چیزی اتفاق افتاد. ما مجبور بودیم با هرزنامه ها، کلیک ها، اخبار جعلی و سوء استفاده از اطلاعات مقابله کنیم."این آگهی با این جمله به پایان می رسد که : "این در حال تغییر است."


هر دو شرکت  فیسبوک و اوبر یک سال پر تنش را تجربه کرده اند که به احساسات عمومی مربوط می شود. هر دو شرکت تمرکز واکنش شدید خشم را  از کاربران خود تجربه کردند که باعث به راه افتادن   #DeleteUber و #DeleteFacebook شد . 

یک کارشناس حوزه تبلیغاتی در این خصوص می گوید : به نظر می رسد اوبر و فیسبوک متوجه شده اند که نصب بنر و چاپ مصاحبه در روزنامه بی فایده است و بهترین راه  تبلیغات تلویزیونی است . چرا که بدون هیچ سر و صدایی روی مخاطبان تاثیر می گذارد.

سخنگوی فیسبوک نیز اعلام کرد که این تبلیغات بخشی از یک کمپین بازاریابی ملی متشکل از  تبلیغات تلویزیونی، دیجیتال، سینما و بیلبورد است که از اواسط ماه مارس در تگزاس در شیکاگو آغاز شده است.

باید دید تلاش های 2 شرکت در نهایت چه بازخوردی خواهد داشت.

نظرات بینندگان