arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۰۰۰۵
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۱ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۷

در جلسه زاکربرگ با پارلمان اروپا چه گذشت ؟ / از وعده برای تغییرات امنیتی تا تلاش برای جلب اطمینان اتحادیه اروپا

مارک زاکربرگ توسط اتحادیه اروپا در خصوص مداخلاتش در انتخابات و داده کاوی اطلاعات مخاطبان مورد پرسش قرار گرفت. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مارک زاکربرگ توسط اتحادیه اروپا در خصوص مداخلاتش در انتخابات و داده کاوی اطلاعات مخاطبان مورد پرسش قرار گرفت. 

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، مدیرعامل بزرگترین شبکه اجتماعی جهان، قصد داشت تا تنظیم کننده های اروپایی را جذب کند،اما این کار بدون پاسخ دادن به سوالات اعضای اتحادیه اروپا عملا غیرممکن است. 


مارک زاکربرگ در آخرین سفر رفع اتهام خود روز گذشته  به بروکسل سفر کرد و در عین حال یکی دیگر از اقدامات خود برای احترام به حریم خصوصی و نمایش اهمیت خط مشی های خود را به اجرا در آورد تا رسوایی چند ماه پیش کمبریج آنالیتیکا را نیز پوشش دهد .

در جریان این نشست، پس از گوش دادن به یک ساعت پرسش های اعضای پارلمان اتحادیه اروپا، زاکربرگ در انتها پاسخ هایی را ارائه داد. درواقع او به جای پاسخ تک تک به سوالات ، همه آن ها را در عرض 25 دقیقه پایانی جلسه پاسخ داد و در نتیجه فرصت کافی برای پرداختن به جزئیات همه پرسش ها نداشت.

در همین راستا و در جریان جلسه نیز گای واروفستات، یک سیاستمدار بلژیکی، گفت: "من از شما خواسته بودم که شش سوال اصلی را جواب دهید اما پاسخ ندادید . زاکربرگ نیز وعده داد: "اطمینان کامل داشته باشید که در چند روز آینده به آنها پاسخ خواهم داد ."


 آنتونیو تاجانی، رئیس پارلمان اروپا نیز گفت: "مسائل مرتبط با رسوایی فیسبوک نشان دهنده حمله به ارزش های اساسی ما است. "ما باید از این جلوگیری کنیم."

از دیگر موارد مهم مورد توجه در جلیه این بود که  فیسبوک  از 3 سال پیش در مورد کمبریج آنالیتیکا می دانسته ، اما اخیرا اعلام کرده  که این شرکت دسترسی به اطلاعات کاربران را به دست آورده است. موضوع مهم دیگر  اشاره به فراگیر شدن جمع آوری اطلاعات فیس بوک است و البته نگرانی سوم نیز   درمورد آزادی بیان  است که اجازه پخش تبلیغاتی مثل احزاب نازی و تندرو را به کاربران می دهد .

یکی از نمایندگان پارلمان از زاکربرگ  پرسید آیا فیس بوک اساسنامه های خود را به روی رگولاتورهای اروپا باز می کند تا ببینند آیا شرکت او انحصاری است یا نه.

در همین حال، نایجل فراژ  رهبر بخش دموکراسی و آزادی در اتحایده اروپا  در ایده ای قابل توجه گفت که افراد عضو در فیسبوک حق دارند که خواهان شفافیت و البته امنیت توامان این شبکه اجتماعی باشند. در عین حال افراط گرایان و تندروها نیز باید مورد توجه قرار گیرند.

در جلسه زاکربرگ با پارلمان اروپا چه گذشت ؟ / از وعده برای تغییرات امنیتی  تا تلاش برای جلب اطمینان اتحادیه اروپا

 در جریان این جلسه،زاکربرگ بارها اصرار داشت که: سخنان نفرت انگیز، تروریسم و ​​خشونت "هیچ جایگاهی در خدمات ما ندارند." وی افزود که تیمش ابزارهای هوش مصنوعی را برای شناسایی این نوع پیام ها به خدمت گرفته اند. 

زاکربرگ گفت: "ما هرگز کامل نخواهیم بود." "دشمنان ما، به ویژه در مورد انتخابات ( افرادی که سعی دارند مداخله کنند)، به ابزارهای مشابه هوش مصنوعی  دسترسی خواهند داشت. بنابراین، این یک مسابقه تسلیحاتی است و ما به طور مداوم در تلاش برای جلوگیری از توسعه آن هستیم."

زاکربرگ در نهایت جلسه را به پارلمان واگذار کرد و گفت: "من می خواهم به زمان حساس باشم؛ زیرا ما 15 دقیقه وقت داریم".


تا این لحظه ، زاکربرگ  وعده داده روش های کنترل گری حریم خصوصی جدیدی را به کاربران ارائه می دهد و البته اجازه می دهد که تاریخچه وب و برنامه خود را از فیس بوک پاک کنید. افزون بر این ها او وعده داده است که 10 هزار نگهبان فناوری جدید در شرکت خود استخدام کند تا  اخبار جعلی، سخنان نفرت انگیز و دیگر محتواهای قابل اعتراض در شبکه های اجتماعی را پاک کنند. .

در کنار همه این ها ، مدیرعامل فیسبوک  روز سه شنبه به قانون گذاران اتحادیه اروپا گفت که این شرکت در سال جاری، در 12 کشور اروپایی، 3 هزار کارمند را برای کمک به مبارزه با سوء استفاده های  آنلاین،  نفرت پراکنی و دخالت در انتخابات، به کار خواهد گرفت.

 

نظرات بینندگان