arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۱۲۴۲
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۱ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۷

همکاری جف بزوس و ناسا حقیقت دارد ؟ / از پروژه های گردشگری تا ایجاد فروشگاه در ماه !

طی روزهای اخیر، ثروتمندترین فرد جهان و بزرگترین سازمان فضایی جهان (ناسا) بحث های متعدد و خبرهای چالشی را در خصوص ایجاد پایگاه های بیشتر در فضا مطرح کردند. اما آیا این 2 با یکدیگر همکاری می کنند؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


طی روزهای اخیر، ثروتمندترین فرد جهان و بزرگترین سازمان فضایی جهان (ناسا) بحث های متعدد و خبرهای چالشی را در خصوص ایجاد پایگاه های بیشتر در فضا مطرح کردند. اما آیا این 2 با یکدیگر همکاری می کنند؟

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، این روزها بسیاری از سرشناسان دنیای فناوری، سودای سفر به فضا را در سر دارند و البته در این راه تلاش هایی هم انجام داده اند، برای مثال ایلان ماسک نیز در این مسیر گام های قابل توجهی برداشته است. 

با این وجود، در طول آخر هفته گذشته، جف بزوس، مؤسس آمازون برنامه خود را برای راه اندازی یک پایگاه در ماه تشریح کرد،آن هم درست تنها چند روز پس از آن ناسا گفت در حال تلاش برای توسعه زیرساخت های سفر به ماه است.

شاید جالب باشد بدانید که پیش از این نیز بزوس در خصوص راه اندازی فروشگاهی در ماه با ناسا در ارتباط بوده است. بزوس  نیز در این خصوص گفت: "به هر حال، ما این کار را خواهیم کرد، حتی اگر ناسا در این راه ما را همراهی نکند. اگرچه ما می توانیم از طریق مشارکت روند فعالیت خود را تسریع کنیم."

در طول چند هفته گذشته، ناسا سیگنال های مختلفی در خصوص برنامه های خود در ماه ارسال کرده است.  در روز پنج شنبه، ناسا بیانیه ای را صادر کرد که تاکید می کرد برخی ابزارها مثل مته را برای   استخراج و شناسایی آب، هیدروژن و دیگر موارد به سطح ماه ارسال می کند.


دنیس اندروکیک، معاون مدیر کل انجمن مدیریت ماموریت های ناسا، گفت: "این ابزارها اطلاعات مهم علمی را در مورد سایت های مختلف فرود ارائه خواهد کرد و به ناسا کمک می کند تا محیط ماه را بهتر درک کنند."

اما نکته جالب این است که بیانیه های ناسا و جف بزوس طی روزهای اخیر مشابهت های پرشماری با یکدیگر داشتند.تا جایی که حتی  به نظر میرسد که ناسا و بلواوریجین(پروزه فضایی بزوس)،  در مسیرشان برای رسیدن به ماه هماهنگ هستند.  البته خیلی زود است که بگوییم آیا این دو در واقعیت نیز با یکدیگر همکاری خواهند کرد یا خیر. اما طرح های بلندپروازانه بزوس با همکاری ناسا سریع تر به  بهره برداری می رسد. طرح هایی مثل  فرستادن گردشگران به ماه. 

 بزوس قصد دارد بخشی از فعالیت های تجاری و صنعتی خود را به ماه بفرست. وی در این خصوص می گوید: "زمین مکان مناسبی برای صنعت سنگین نیست. ما می توانیم بخشی از صنایع خود را به ماه انتقال داده و در آن جا مشغول تجارت و فعالیت شویم. "

 

 

نظرات بینندگان