arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۱۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۸ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۷

ماجرای افزونه ضد ردیابی فایرفاکس چیست؟ / نصب تابلوی بن بست در مسیر سارقان اطلاعات

فایرفاکس برای حفاظت ازحریم شخصی کاربران، یک افزونه جدید را وارد مرورگر خود کرده است. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فایرفاکس برای حفاظت ازحریم شخصی کاربران، یک افزونه جدید را وارد مرورگر خود کرده است. 

به گزارش سرویس آی تی انتخاب، این افزونه می تواند برای کاربرانی که نگرانی های زیادی در خصوص امنیت جستجوهای خود دارند کاربردی باشد.

 

توسعه دهندگان موزیلا به روز رسانی نسخه آزمایشی فایرفاکس را اعلام کردند. نسخه ای که در برابر ردیابی های مجازی مقاومت بالاتری خواهد داشت.این سیستم از ردیابی تبلیغ کنندگان و یا توسعه دهندگان وب که عادت دارند روش های جستجوی کاربر را رصد کنند پیشگیری می کند. 

این ویژگی قبلا در منوی تنظیمات پیشرفته قرار گرفته بود اما اکنون به طور مستقیم وارد افزونه سه خطی صفحه اصلی قرار گرفته است.

هنگامی این گزینه را فعال می کنید فایرفاکس به شما اجازه می دهد به سرعت تمام روش های رایج ردیابی را بسته و اطلاعات را  بدون کلیک بر روی آیکون اطلاعات در سمت چپ نوار آدرس مسدود کنید.

این تغییر حفاظت از ردیابی از اواخر ماه سپتامبر در فایرفاکس نسخه اصلی قرار خواهد گرفت. این اقدام فایرفاکس را می توان یکی از جدیدترین نمونه تلاش های مرورگرها برای حفاظت از حریم شخصی دانست. البته پیش از این برخی شرکت های رقیب نمونه های جزئی تر این برنامه را اجرا کرده بودند.  اما فایرفاکس برنامه ای پیشرفته تر برای خود در نظر گرفته است.

افزون بر این ها فایرفاکس یک گزینه ویژه برای پاک کردن کوکی ها و سایر اطلاعات ذخیره شده توسط یک سایت خاص را ایجاد کرده است .جالب است بدانید همه این تمهیدات، بسیاری از کسب و کارهای تبلیغاتی را که با ردیابی رفتار کاربران به اطلاعات دست پیدا می کردند، محدود می کند، اما در عین حال فرصت فعالیت مجازی پر آرامش را به کاربران هدیه می دهد.

موزیلا، شرکتی است که همیشه سعی کرده ثابت کند حفظ حریم خصوصی آنلاین را به عنوان اولویت اول خود محسوب می کند در حال حاضر نسخه شبانه فایرفاکس دارای امکان پاک کردن کوکی ها و سایر اطلاعاتی است که از یک سایت خاص در دستگاه شما ذخیره شده است. از سوی دیگر فایرفاکس قوال داده تا پایان سپتامبر، امکان مسدود کردن تبلیغات اصلی و جلوگیری از پخش خودکار فیلم را به ویژگی های خود بیفزاید. 

 

 

نظرات بینندگان