arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۲۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۲ - ۲۱ مهر ۱۳۹۰

اقدام قابل تامل معترضان وال‌ استریت برای استفاده از وقت‌های مرده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایبنا نوشت:

معترضان آمریکایی نیویورک که «زاکوبی» پارک این شهر را به عنوان محل استراحت و اعتراض مداوم خود انتخاب کرده‌اند، در اقدامی ابتکاری، یک کتابخانه گذری ایجاد کرده اند.
به گزارش تایم آنلاین، این کتابخانه گذری که از کتاب‌های هدیه شده توسط معترضان تشکیل شده، در میدان اصلی پارک قرار دارد و معترضان موسوم به جنبش «وال استریت را اشغال کنید» نام «کتابخانه مردم» را روی آن گذاشته اند. کسانی که مسوول این کتابخانه اند، در امانت این کتاب‌ها به متقاضیان، تبعیضی قایل نمی شوند.

میشل اومان ریگان دانشجوی آمریکایی که وقت خود را صرف جمع‌آوری و امانت این کتاب‌ها کرده، می گوید: در این کتابخانه آثار فلسفی و سیاسی مختلفی وجود دارند و تعداد زیادی از کتاب ها مربوط به نوام چامسکی و هوارد زین از منتقدان دولت آمریکا هستند. با این حال، این دانشجوی آمریکایی می‌گوید که اگر کسی بخواهد کتاب هایی مخالف دیدگاه‌های معترضان از جمله کتاب روش لیمبا را نیز در کتابخانه قرار دهد، از این کار ممانعت نخواهدشد. وی بر این امر تاکید می کند و می‌گوید: ما مانع انعکاس دیدگاه‌های مخالف خودمان نمی شویم.
 
به گفته اومان ریگان، این کتابخانه از همان ابتدای اعتراض یعنی سه هفته قبل ایجاد شد و زمانی که تعدادی از دانشجویان دانشگاه نیویورک برای اینکه معترضان از وقت‌های اضافه در فاصله بین نشست‌ها و اجتماعات استفاده کنند، تعدادی کتاب تهیه کردند و حالا روزانه بین 50 تا 100 کتاب توسط افراد مختلف به این کتابخانه خیابانی هدیه می شوند و به طور معمول نیز 15 نفر به صورت شیفتی برای امانت سپاری و پس گرفتن کتاب‌ها فعالیت می کنند. به این ترتیب حالا این کتابخانه خیلی بیشتر از پیش بینی های اولیه، توسعه پیدا کرده و سطح حمایت از آن نیز تعجب‌برانگیز شده است.

به گفته ریگان، در شرایط کنونی پول زیادی از هدیه کتاب ها جمع شده و موسسان کتابخانه قصد دارند با تشکیل جلسه‌ای در این باره که باید با این پول چه کار کرد، درباره آن تصمیم بگیرند. به گفته او، احتمالا در مرحله کنونی موسسان کتابخانه تصمیم خواهندگرفت یک موتور برق و تعدادی لپ تاپ برای نظم بخشیدن به کتاب ها و امانت آنها تهیه کنند.

 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۱
0
0
دمشون گرم خداییش
نظرات بینندگان