arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۵۹۳۷
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۲ - ۰۵ تير ۱۳۹۷

مدیرعامل اپل: نمی توانیم در برابر خبرهای دیوانه وار سکوت کنیم / باید از چندین هزار کارمند مهاجر خود حمایت کنیم

تیم کوک مدیرعامل شرکت اپل که اغلب در برابر اتفاقات روز سکوت نمی کند و اخیرا نیز به اقدامات ضد مهاجرتی ترامپ در مرز مکزیک معترض شده بود باز هم در جریان یک مصاحبه بر مواضع خود تاکید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تیم کوک مدیرعامل شرکت اپل که اغلب در برابر اتفاقات روز سکوت نمی کند و اخیرا نیز به اقدامات ضد مهاجرتی ترامپ در مرز مکزیک معترض شده بود باز هم در جریان یک مصاحبه بر مواضع خود تاکید کرد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، مدیرعامل اپل عادت دارد هر جا صحبت از حقوق بشر باشد سکوتش را بشکند. وی که این روزها بارها در مورد مهاجرت و حقوق بشر سخن گفته است،  می گوید اپل باید و موظف است در مورد موضوعات مهم سخن بگوید، چرا که اگر این کار را نکند، در "سکوت وحشتناک خود به گروه های خوب" اضافه می شود . 

منظور وی به شرکت هایی است که برای جلب نظر مثبت دولت خود را وارد ماجراهای مهاجرت و ... نمی کنند. مدیر عامل شرکت اپل، تیم کوک روز دوشنبه اعلام کرد که اپل همیشه به این موضوع اعتقاد دارد.

روز گذشته تیم کوک در جریان کنفرانس خبری موسسه فورچون در سانفرانسیسکو گفت که اپل بخش ویژه ای برای سیاست سانسور را راه اندازی نکرده است. در عوض، این بخش را ایجاد کرد زیرا "اخبار این روزها رعب آور و دیوانه کننده بود."

کوک گفت: "برای اپل نیوز، ما احساس کردیم که داستان های ما باید توسط انسان ها انتخاب شوند،آن هم نه بر حسب سیاسی بودن، بلکه با هدف اگاهی بخشی. "

افزون بر این ها، کوک، مواضعی قوی در مورد مسائل اجتماعی گرفته است و معتقد است باید به اقلیت های نژادی ، جنسیتی و فرهنگی احترام گذاشت. 

کوک د گفت که اپل در مورد زمینه هایی که مربوط به ارزش های اساسی این شرکت است، دفاع می کند. برای مثال مبحث   آموزش، حفظ حریم خصوصی، حقوق بشر، مهاجرت و محیط زیست.هفته گذشته او از سیاست ایالات متحده برای جدا کردن کودکان از والدین مهاجر خود در مرز نیز  انتقاد کرد.

هنگامی که به طور خاص صحبت از مهاجرت می شود، می توان اپل را حامی جدی مهاجران دانست. چرا که بیش از 300 کارمند این شرکت مهاجرانی هستند که  تحت "DACA"، «برنامه بحث برانگیز مهاجرت دوران اوباما» به  این  کشور آمده اند. 

افزون بر این، اپل  چندین هزار کارمند دارد که با  ویزای H1B در ایالات متحده زندگی می کنند. برنامه ای که ترامپ روی آن نقدهای متعددی دارد.

کوک در این خصوص گفت: اپل تا کنون پولی به  کمپین سیاسی اهدا نکرده است و دوست ندارد درگیر سیاست شود. با این وجود، در مورد سیاست هایی که معتقد است اشتباه است، صحبت می کند.

کوک گفت: "اگر شما موافق باشید که  شرکت ها دارای ارزش هستند،وقتی  موضوعی مهم  اتفاق می افتد که اصول شرکت با آن سازگار نیست، پس باید در این خصوص صحبت کرد . در چنین شرایطی سکوت بسیار خطرناک است."

 

نظرات بینندگان