arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۶۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۶ - ۰۸ تير ۱۳۹۷

فرصت شناسی جف بیزوس جواب داد / سقوط ارزش سهام والمارت پس از قرارداد جدید آمازون

ارزش سهام والمارت پس از آن که آمازون به فکر راه اندازی داروخانه آنلاین افتاد سقوط کرد. این سقوط چشمگیر در حکم درس عبرتی جدی برای والمارت خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ارزش سهام والمارت پس از آن که آمازون به فکر راه اندازی داروخانه آنلاین افتاد سقوط کرد. این سقوط چشمگیر در حکم درس عبرتی جدی برای والمارت خواهد بود.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی ان بی سی، همکاری با شرکت داروییPillPack برای والمارت چیزی در حدود  700 میلیون دلار هزینه داشت، اما تعلل در خرید، در نهایت توپ را به زمین آمازون انداخت و این شرکت گل اول معامله را زد. 

در این شرایط والمارت رقمی در حدود 3 میلیارد دلار ضرر کرده است. جالب است بدانید وقتی والمارت نخستین بار به شرکت داروییPillPack پیشنهاد 700 میلیون دلاری را ارائه کرد، این شرکت رقم مذکور را پذیرفته بود، اما برخی ابهامات قانونی والمارت را از ادامه همکاری منصرف کرد.

سپس آمازون به سرعت اعلام کرد که خرید داروخانه آنلاین را شروع می کند. این در حالی است که  برای چندین ماه متوالی والمارت خریداری اصلی بود . اما آمازون  در نهایت یک پیشنهاد بالغ بر یک میلیارد دلاری ارائه کرد و والمارت نیز معامله ای به ارزش و سود  2.3 بیلیون دلار را از دست داد. 

به گفته یک فعال بازار سرمایه گذای والمارت می توانست با رقمی بسیار کمتر از آمازون معامله را برنده شود اما به دلیل برخی نگرانی های قانونی تعلل کرد. 

پس از اعلام خبر همکاری آمازون در حوزه دارویی، سهام والمارت و شرکت های دارویی همکارش به شدت تنزل کرد و ارزش هر یم سهم این شرکت به  1.03 دلار کاهش یافت.

 

نظرات بینندگان