arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۷۷۱۰
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۱ - ۱۶ تير ۱۳۹۷

توییتر رکورد دار مبارزه با اکانت های جعلی شد / مسدودی بیش از 70 میلیون حساب کاربری طی 2 ماه

توییتر در راستای احترام به حقوق مصرف کنندگان و کاربران خود، یک رکورد ویژه برای   مبارزه با اکانت های جعلی را ثبت کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

توییتر در راستای احترام به حقوق مصرف کنندگان و کاربران خود، یک رکورد ویژه برای   مبارزه با اکانت های جعلی را ثبت کرده است.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، به نظر می رسد توییتر قصد دارد همانطور که روی امنیت و کیفیت این پلتفرم تاثیر گذار باشد، روی افزایش تعداد مخاطبان توییتر نیز موثر باشد.

این شبکه اجتماعی در ماه اکتبر بیش از 2 برابر همیشه حساب های جعلی خود را متوقف کرده است. به نظر می رسد اوج گیری این   مسدود سازی ها به دوره ای باز  می گردد که شبکه های اجتماعی متهم به همکاری با سازمان های روسی و دستکاری در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده شدند.

درواقع در آن زمان بسیاری از شبکه های اجتماعی مثل توییتر و فیسبوک برای این که ثابت کنند در این ماجراها نقشی ندارند، اقدام به حذف اکانت های جعلی و مبارزه با خبرهای ناخوشایند کردند.

اما رکورد توییتر در این میان خیره کننده است. این شرکت بیش از 70 میلیون حساب توییتری را بین فاصله زمانی  ماه مه تا ژوئن به حالت تعلیق درآورده است.

توییتر به طور میانگین اقدام به  حذف 214 درصد حساب هایی کرده که اقدام به نقض قوانین و ارسال هرزنامه کرده اند. حذف حساب در این مقیاس می تواند منجر به کاهش تعداد کاربران ماهانه فعال در سه ماهه دوم، این شرکت شود. اما یکی از نمایندگان توییتر در گفتگو با سی نت گفت که آنان تصوری معکوس دارند. یعنی معتقدند که این اقدام می تواند در بلند مدت به افزایش کاربرانشان کمک کند.

تلاش های توییتر برای مبارزه با ربات ها و ترول های خشونت آمیز از پس از انتخابات ریاست جمهوری ترامپ پر رنگ شد. ربات های روسی بیش از 470 هزار بار از اول سپتامبر تا 15 نوامبر سال 2016، خبرهای مخرب را به اشتراک گذاشتند و سعی کردند هیلاری کلینتون را بیش از 50 هزار بار تخریب کنند.

نظرات بینندگان