arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۷۷۴۷
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۴ - ۱۶ تير ۱۳۹۷

کلید پیروزی جنگ فناورانه چین و آمریکا تکنولوژی در دستان 5G است؟! / از زیرساخت های اجتماعی تا توسعه شهری

یکی از عوامل مهمی که به جنگ تجاری آمریکا و چین،دامن می زند، ماجرای اینترنت 5G است. موضوعی که می تواند نقشی موثر در آینده هر 2 کشور ایفا کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یکی از عوامل مهمی که به جنگ تجاری آمریکا و چین،دامن می زند، ماجرای اینترنت 5G است. موضوعی که می تواند نقشی موثر در آینده هر 2 کشور ایفا کند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی ان بی سی، اینترنت 5G را می توان به عنوان ستون فقرات بسیاری از تکنولوژی های دیگر در نظر گرقت. از اتومبیل های خودران تا توسعه تکنولوژی در شهرهای آینده در خصوص 5G حساس هستند.

در حال حاضر کشورهای آمریکا و چین در رقابت برای تبدیل شدن به رهبر حوزه 5G و تنظیم استانداردهای نسل بعدی اینترنت تلفن همراه قرار دارند.
تنش های تجاری بین ایالات متحده و چین روز جمعه پس از چند ماه تهدید به میلیاردها دلار تعرفه افزایش یافت.

این در حالی است که اعمال این تعرفه ها نه تنها شرایط را برای 2 کشور سخت می کند، بلکه می تواند موجب فشار روی کشورهایی شود که با این 2 روابط تجاری دارند. بر این اساس می توان چنین استنباط کرد که بزرگترین اقتصادهای جهان یک جنگ تجاری را آغاز کرده اند.

 تکنولوژی 5G  نسل بعدی اینترنت تلفن همراه است.این تکنولوژی می تواند به مردم اجازه دهد فیلم های خود را در چند ثانیه بارگیری کنند و البته تجربه جدیدی از فناوری های آنلاین را در اختیار کاربران می گذارد. 

اما مهم تر از کاربردهای اجتماعی این فناوری می توان به این موضوع اشاره کرد که با کمک تکنولوژی مذکور می توان زیرساخت های مختلف فناوری را تامین کرد. زیرساخت هایی که می تواند از نسل بعدی فناوری ها پشتیبانی کند.

درواقع 5G می تواند کلید تعهد رئیس جمهورآمریکا برای رسیدن به شعار"دوباره آمریكای بزرگ " و جاه طلبی های رهبر چین برای رهبر جهانی هوش مصنوعی تا سال 2030 باشد.

اینترنت موبایل نیاز به "استانداردهای" دارد که باید در سطح جهانی توافق شود، به طوری که شرکت هایی که تجهیزات مخابراتی را ارائه می دهند و البته حامل های تلفن همراه بتوانند فناوری را در سراسر جهان گسترش دهند. 

اما در حال حاضر مسابقه واقعی و ملموس را می توان بی شرکت هایی مثل زد تی ای و هوایی با  شرکت های اروپایی مانند  نوکیا و اریکسون به عنوان رهبران 5G جهان دید.

"بنابراین یک بازی استراتژیک بزرگ وجود دارد،این بازی تجاری بسیار فراتر و مهمتر از خطوط حمل و نقل عادی یا زمینه های اقتصادی مرسوم است.

 باید دید توپ در نهایت در زمین کدام کشور می افتد و این تکنولوژی در کدام کشور موفق تر عمل می کند.

نظرات بینندگان