arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۸۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۳ - ۱۸ تير ۱۳۹۷

وقتی اپلیکیشن سلامتی در نقش هکر ظاهر می شود / اطلاعات موقعیت مکانی 6400 کارمند دولتی افشا شد / وسعت افشای اطلاعات از قطر تا ایالات متحده گسترده است

داده های موقعیت مکانی و اطلاعات شخصی بیش از 6400 کارمند دولتی افشا شد. این داده ها و اطلاعات در یک برنامه تناسب اندام هلندی ذخیره شده بودند. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

داده های موقعیت مکانی و اطلاعات شخصی بیش از 6400 کارمند دولتی افشا شد. این داده ها و اطلاعات در یک برنامه تناسب اندام هلندی ذخیره شده بودند. 

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از گیزمودو، تمرین های تناسب اندام از سوی افراد متعددی مورد استفاده قرار می گیرد. از کارمندان عادی تا افراد دولتی و نیروهای نظامی حساس نیز اغلب این نوع برنامه ها را در موبایل های خود دارند.

اما با این وجود، گزارش های جدید در خصوص اپلیکیشن های سلامتی نشان می دهد این اپ ها، در رویداد به اشتراک گذاشتن داده ها نقش دارند. یک گزارش جنجالی که اخیرا منتشر شده است نشان می دهد  اطلاعات ثبت شده توسط "Polar Flow" مثل یک نقشه هکری از پیش تعیین شده عمل کرده و در نتیجه این اطلاعات منجر به شناسایی اسامی و اطلاعات کارکنانی شده که در پایگاه های نظامی و ساختمان های دولتی کار می کنند.

 این روش شامل دسترسی به API توسعه دهنده ها  از سوی شرکت فنلاندی است که Polar Flow را تولید می کند. از طریق API  می توان نه تنها اطلاعات عمومی را که کاربران تمایل دارند به اشتراک بگذارند، بلکه اطلاعات ردیابی تناسب اندام را از کاربرانی که پرونده های آنها به شکل خصوصی تنظیم شده، دریافت کرد.

بر این اساس، با استفاده از این دسترسی به طور بی حد و حصر، امکان شناسایی افرادی که در مکان های حساس مانند پایگاه های نظامی کار می کردند، امکان پذیر شد. 

اما موضوع وقتی بغرنج تر می شود که بدانیم اطلاعات بیش از  6400 کاربر که در مکان های حساس کار می کنند فاش شده است. افرادی که در سازمان های جاسوسی، کاخ سفید و ارتش کار می کنند در این رده بندی جای می گیرند. البته اگر تصور می کنید این افشای اطلاعات فقط به آمریکا محدود می شود سخت در اشتباهید. چرا که شامل ایالات متحده، روسیه، بریتانیا،قطر و ...می شود. گستره این اطلاعات نیز بسیار وسیع است و از زندان گوانتانامو تا خلیج فارس را پوشش می دهد.

قطر یکی از نخستین کشورهایی بود که  این موضوع را در بیانیه ای تایید  کرد و گفت که وضعیت در حال رسیدگی است.

اما در پایان این خبر شاید بد نباشد بدانید که شرکت مذکور نمی تواند چندان مورد خشم قرار گیرد، چرا که در اصل هیچ قانونی را نقض نکرده و در راستای قوانین رایج بین گجت های سلامتی و ردیابت های تندرستی عمل کرده است. به عبارت دیگر اکنون اکثر ردیاب های سلامتی دنیا به همین شیوه کار می کنند.

بنابراین ، داستان فعلی اولین و آخرین ماجرای افشای اطلاعات از طریق اپلیکیشن های سلامتی نخواهد بود. 

نظرات بینندگان