arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۸۳۸۸
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۳ - ۲۰ تير ۱۳۹۷

تغییرات مشکوک در تیم مدیریت اوبر / استعفای اجباری یا اخراج مصلحتی

یکی از مدیران ارشد اوبر در راستای اتهامات وارده به این شرکت در مورد مسائل تبعیض نژادی استعفا کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یکی از مدیران ارشد اوبر در راستای اتهامات وارده به این شرکت در مورد مسائل تبعیض نژادی استعفا کرد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، یکی از مدیران ارشد بخش ارتباط با مشتری  مردم اوبر تصمیم به استعفا از ین شرکت را گرفته است.

این استعفا پس از آن انجام شد که رویترز گزارشی را از یک شخص ناشناس در خصوص اتهاماتی درباره اوبر منتشر کرد.

این شخص که لیان هورنزی نام دارد روز سه شنبه از سوی یک شرکت تحقیقاتی در مورد موضوع تبعیض نژادی مورد بررسی قرار گرفت.

یکی از سخنگوهای اوبر نیز روز سه شنبه تأیید کرد که هورنزی پس از رویارویی با شرکت در رابطه با اتهامات ناشناس  و شکایت های داخلی در مورد تبعیض نژادی از سمت خود استعفا داده است. این در حالی است که هورنزی، از ژانویه 2017 به بخش منابع انسانی این شرکت پیوست.

اما دارا خسروشاهی، مدیر عامل شرکت اوبر این موضوع را رد کرد و گفت: استعفای هورنزی، دلیلی جدی نداشت و وی فردی  "فوق العاده با استعداد، خلاق،  سختکوش" و "عضو ارزشمند تیم رهبری من" بود.

هورنزی نیز در یک ایمیل جداگانه به تیم خود نوشت : شاید استعفای من عجیب به نظر برسد، اما من مدت ها برای تصمیم خود فکر کرده ام.

در بین همه شرکت های تکنولوژیک، احتمالا اوبر بالاترین سطح تنوع مشاغل و نژادها را دارد. با این وجود، پس از آنکه سوزان فاولر، مهندس سابق اوبر، یک پست وبلاگی نوشت که به موضوعات فرهنگ سازمانی، هرج و مرج، آزار جنسی و.. در محل کار پرداخت جو اوبر به شدت متشنج شد.

هورنزی در یک پست وبلاگی ، گفت: "تیم های متنوع ، بزرگترین دارایی شرکت ما هستند: آنها فرضیات را به چالش می کشند، نوآوری را هدایت می کنند، و یک مزیت رقابتی هستند.ما در سال گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته ایم، اما هنوز برای افزایش تعداد زنان و گروه های  اقلیت با مشکلاتی مواجهیم." 

 

نظرات بینندگان