arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۰۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۷

محدودیت های جستجو در توییتر اعمال می شود / تیغی دو لبه برای «جک دورسی»

توییتر به زودی راهکارهایی را برای محدود کردن نتایج جستجو اجرایی می کند. بر اساس این محدودیت ها احتمالا روش های جستجو دستخوش تغییراتی جدی خواهند شد. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

توییتر به زودی راهکارهایی را برای محدود کردن نتایج جستجو اجرایی می کند. بر اساس این محدودیت ها احتمالا روش های جستجو دستخوش تغییراتی جدی خواهند شد. 

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از گیزمودو، هدف از اجرای طرح جدید توییر کاهش ارائه نتایج جستجوی اشتباه و البته محدود کردن نمایش حساب های افرادی است که رفتارهای خشونت آمیز دارند.

درواقع در روش جستجوی جدید،  چندین حساب برجسته راست افراطی که در حال حاضر توسط ویژگی جستجو توییتر شناسایی شده اند، کمتر نمایش داده می شوند.

حساب های مذکور شامل چهره های مشهور و سرشناسی است که اغلب سیسات مدار هستند. بر اساس سیستم جدید، از این پس وقتی وارد بخش "جستجوی همه" روی دسکتاپ خود می شوید و روی گزینه "People" کلیک می کنید به جای نتایج قابل انتظار، نتایجی محدود شده را دریافت خواهید کرد. درواقع این شبکه اجتماعی، به دنبال برنامه هایی برای محدود کردن دسترسی به رفتارهای مخرب برخی کاربران است که اخیرا به وفور مشاهده شده است. 

جک دورسی، روز گذشته در توییتر و در این خصوص نوشت:" اساسا، ما باید بیشتر روی دینامیک گفتگو در توییتر تمرکز کنیم. باید بپذیریم که ما در این بخش به اندازه کافی توجه نکرده ایم. ما در تلاشیم تا نتایجی قوی تر برای کمک به شناسایی اعتبار افراد اجرایی کنیم. کار ما کاری چالش برانگیز است و البته مایلیم در این خصوص  افکار و ایده های شما را بشنویم. "

پیش بینی می شود بخش بزرگی از این محدودیت ها در خصوص نئونازی ها، افراد افراطی و نژادپرست اعمال شود. 

اما در این میان برخی نهادهای حقوق بشری می گویند نوع رفتار توییتر درست مثل راه رفتن روی لبه تیغغ است. چرا که محدود سازی حساب های کاربری نوعی سانسور است. بنابراین اگر افرادی محدود شوند که از دید خود یا عموم به شکل ناعادلانه محدود شده اند، می تواند برای اعتبار توییتر خطرناک باشد. 

باید دید جک دورسی چگونه از پس این ماجرا بر می آید.

نظرات بینندگان