arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۱۲۶۰
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۰ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۷

تظاهرات هزاران دروزی اسرائیلی در اعتراض به قانون "کشور یهود" و کشتار دروزی‌های سوریه

هزاران تن از دروزی‌های اسرائیل در اعتراض به قانون نژادپرستانه "کشور یهود" و نیز کشتار بیش از ۲۲۰ دروزی در سوریه به دست داعش، در سرزمین‌های اشغالی تظاهرات کردند. دروزی‌های اسرائیل همچنین به قانون نژادپرستانه "کشور یهود" که اخیرا پارلمان رژیم صهیونیستی آن را تصویب کرده و دروزی‌ها و دیگر گروه‌های قومی و دینی ساکن سرزمین‌های اشغالی را شهروند درجه دو قلم‌داد می‌کند اعتراض کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هزاران تن از دروزی‌های اسرائیل در اعتراض به قانون نژادپرستانه "کشور یهود" و نیز کشتار بیش از ۲۲۰ دروزی در سوریه به دست داعش، در سرزمین‌های اشغالی تظاهرات کردند.

به گزارش ایسنا، سایت عبری زبان واللا در گزارشی اعلام کرد که حدود ۱۰ هزار دروزی اسرائیلی شنبه همزمان با هم‌کیشان خود در جنوب سوریه در اعتراض به کشتار بیش از ۲۲۰ دروزی استان سویدای سوریه به دست داعش، در اسرائیل تظاهرات کردند.

گروه تروریستی داعش روز چهارشنبه با چهار عامل انتحاری و چندین نیروی مسلح در شهر سویدا و روستاهای اطراف آن عملیات تروریستی انجام داد که در جریان آن ۲۵۰ تن کشته و نزدیک به ۲۰۰ تن نیز زخمی شدند.

دروزی‌های اسرائیل همچنین به قانون نژادپرستانه "کشور یهود" که اخیرا پارلمان رژیم صهیونیستی آن را تصویب کرده و دروزی‌ها و دیگر گروه‌های قومی و دینی ساکن سرزمین‌های اشغالی را شهروند درجه دو قلم‌داد می‌کند اعتراض کردند.

در این تظاهرات علاوه بر دروزی‌ها برخی دیگر از اقلیت‌های قومی و مذهبی ساکن سرزمین‌های اشغالی و حتی تعدادی از شهروندان یهودی نیز حضور داشتند و به این قانون نژادپرستانه اعتراض کردند.

نظرات بینندگان