arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۱۷۳۶
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۲۱ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۷

واکنش وزارت خارجه به اتهام تاجیکستان علیه ایران درباره گردشگران خارجی

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن ابزار تاسف از حمله به گردشگران خارجی در تاجیکستان و کشته و مجروح شدن شماری از آنان گفت : هرگونه حمله تروریستی در نقاط مختلف دنیا از جمله حادثه اخیر در تاجیسکستان را محکوم می کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

واکنش وزارت خارجه به اتهام تاجیکستان علیه ایران درباره گردشگران خارجیبهرام قاسمی با انتقاد از مطالب خلاف واقع اعلام شده در بیانیه وزارت داخله تاجیکستان علیه ایران افزود: جمهوری اسلامی ایران هرگونه ارتباط با این حادثه و وجود هر گونه پایگاه جهت آموزش اقدامات خرابکارانه در خاک خود را به شدت تکذیب می کند و آمادگی دارد جهت بررسی ابعاد این قضیه با مقامات ذیربط تاجیکی همکاری نماید.

قاسمی طرح این قبیل مسائل بی پایه را به زیان روابط دوستانه و برادرانه میان ایران و تاجیکستان دانست و ابراز امیدواری کرد که طرفین با کمک یکدیگر به تقویت مناسبات فی مابین بپردازند و اجازه ندهند که دشمنان روابط با طرح این قبیل مسائل خللی در روابط ایجاد نمایند.

رمضان رحیم زاده وزیر کشور تاجیکستان روز دوشنبه از حمله تروریست های مسلح به هفت دوچرخه سوار گردشگر خارجی خبرداد که در جریان این حمله چهار نفر جان خود را از دست دادند.

به گفته این مقام تاجیک تروریست های مسلح عصر 29 جولای ( هفتم مرداد) سوار بر یک خودروی تهاجمی، یک کاروان دوچرخه سوار خارجی را در منطقه ای روستایی در 90 کیلومتری جنوب غرب پایتخت زیر گرفتند که براثر این حادثه چهار گردشگر آمریکایی، سوئیسی و هلندی کشته و سه گردشگر سوئدی، هلندی و فرانسوی زخمی شدند.

نظرات بینندگان