arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۲۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۲ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۷

قربانیان حمله ائتلاف سعودی به الحدیده یمن به 42 تن رسید

منابع یمنی پنجشنبه شب در تازه ترین گزارش اعلام کردند که تعداد قربانیان حمله های فاجعه بار ائتلاف سعودی به بیمارستان و بازار ماهی فروشان بندر الحدیده به 42 تن افزایش یافته است
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قربانیان حمله ائتلاف سعودی به الحدیده یمن به 42 تن رسیدبه گزارش شبکه خبری المسیره، همزمان با حمله جنگنده های ائتلاف سعودی به بیمارستان الثوره الحدیده، بازار ماهی فروشان المحوات در این استان نیز بمباران شد که در جریان این دو حمله مرگبار، 40 غیر نظامی نیز زخمی شدند.
به دلیل شدت حملات، پیش بینی می شود که شمار قربانیان افزایش خواهد یافت.
پیش از انتشار این خبر، منابع محلی یمنی اعلام کردند که بیمارستان الحدیده در غرب یمن هدف حملات هوایی جنگنده های سعودی قرار گرفته است و در جریان آن 26 غیر نظامی کشته و 35 تن دیگر زخمی شدند.
گزارش ها بیانگر آن است که جسد 28 تن از کشته های این حمله هوایی به بیمارستان انقلاب و اجساد دیگر به بیمارستان دیگر الحدیده منتقل شده است.
«یوسف الحاضری» سخنگوی وزارت بهداشت یمن در این باره هشدار داد که خودروهای آمبولانس و امداد و نجات متعمدانه هدف حملات جنگنده های ائتلاف سعودی قرار می گیرند.
شدت این حمله مرگبار به گونه ای است که منابع بیمارستانی از مردم الحدیده خواستند، برای نجات جان زخمی شدگان، خون خود را به آنان اهدا کنند.
بندر الحدیده تنها گذرگاه ورودی کمک‌های بشردوستانه به کشور جنگ زده یمن است و 70 درصد مواد غذایی، دارویی و کمک های بهداشتی از این طریق، وارد این کشور می شود.
ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان از 23 خردادماه گذشته و با وجود هشدار های سازمان های بین المللی بندر الحدیده، تنها گذرگاه ورود کمک های بشردوستانه به یمن را هدف حملات همه جانبه قرار داد و درصدد برآمد آن را اشغال کند، اما این اقدام با مقاومت نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به شکست انجامید.

نظرات بینندگان