arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۳۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۱ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
نتایج یک پژوهش نشان داد:

نور آبی موبایل باعث نابینایی می شود / سلول های زنده چشم در محاصره مولکول های سمی

نتایج پژوهش های گروهی از محققان نشان می دهد که نور آبی موبایل و دیگر وسایل هوشمند می تواند زمینه ساز نابینایی شود. این موضوعی است که برای کاربران تلفن همراه بسیار خطرناک به نظر می رسد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نتایج پژوهش های گروهی از محققان نشان می دهد که نور آبی موبایل و دیگر وسایل هوشمند می تواند زمینه ساز نابینایی شود. این موضوعی است که برای کاربران تلفن همراه بسیار خطرناک به نظر می رسد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، نور آبی ناشی از تلفن های همراه و تبلت ها  در بلند مدت زمینه سازی نابینایی می شود.

موضوع وقتی مهم تر می شود که بدانیم استفاده از تلفن ها و تبلت ها در تاریکی می تواند باعث نابودی بافت های چشم  شود.محققان دانشگاه تولدو می گویند که وقتی چشم مدت زمانی طولانی در معرض نور آبی است و انواع تلفن های هوشمند، تبلت ها و تلویزیون ها در برابر چشمان کاربران قرار دارد. زمینه برای آسیب دیدگی چشم ها  و تولید مولکول های سمی در سلول های حساس به نور چشم آماده می شود.

 

این یافته ها در آخرین مجله یافته های چشم پزشکی منتشر شده است. در این پژوهش، محققان سلولهای زنده  چشم را در معرض انواع مختلف نور قرار دادند. آنها دریافتند که قرار گرفتن در معرض نور آبی موجب واکنش هایی است که مولکول های شیمیایی سمی در سلول های فتوگرامتری تولید می کنند این موضوع  باعث می شود سلول های شبکیه چشم ما که به نور پاسخ دهند. این گروه قصد داشت تا بررسی کند که چگونه سلول ها با استفاده از دستگاه هایی مانند تلفن و تلویزیون، به نور روزانه آبی واکنش نشان می دهند.

دکتر پایتون یکی از افرادی که در این حوزه فعالیت می کند، می گوید: "اگر شما میزان نور تلفن همراه خود را کمتر کنید شرایط اندکی بهتر می شود.برخی از شرکت های تلفن همراه، فیلترهای آبی نور را به صفحه نمایش اضافه می کنند، و من فکر می کنم این یک ایده خوب است."

پیش بینی می شد در سایه این ماجرا، تعداد بیماری های چشمی تا سال 2050 دو برابر خواهد شد.دکتر آجیث کاروناتن، یکی از محققان و استادیار دانشگاه تولدو در گفتگو با گاردین گفت که مردم باید عینک آفتابی استاندارد داشته باشند تا بتوانند در برابر هر2 نور UV و آبی گوشی های هوشمند،لپ تاپ ها و ابزارهای مشابه در تاریکی دوام بیاورند.

بعضی از گزینه های دیگر برای محافظت از چشم شما شامل عینک هایی با لنزهای کهربایی یا نارنجی است که می توانند نور آبی را مسدود کنند.

 

 

نظرات بینندگان