arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۵۳۸۳
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۲۲ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۷

پادگان نظامیان سعودی هدف موشک بالستیک یمن قرار گرفت

یگان موشکی ارتش یمن سه شنبه شب یک پادگان نظامیان سعودی را در منطقه جیزان واقع در جنوب عربستان با موشک بالستیک هدف قرار داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پادگان نظامیان سعودی هدف موشک بالستیک یمن قرار گرفتبه گزارش المسیره، یگان موشکی ارتش یمن با یک فروند موشک بالستیک «بدر1» پادگان نظامیان سعودی در جیزان را هدف قرار داد.
در همین حال رسانه های سعودی با تایید خبر پرتاپ موشک بالستیک نیروهای یمنی مدعی شد که سامانه ضد موشکی عربستان این موشک را بر فراز جیزان رهگیری و منهدم کرده است.
یگان موشکی ارتش یمن روز سه شنبه نیز با یک فروند موشک بالستیک مقر فرماندهی نیروهای وابسته به امارات متحده عربی در منطقه ساحل غربی را هدف قرار دادند.
یگان توپخانه ارتش یمن نیز مواضع نظامیان سعودی در نجران واقع در جنوب عربستان را هدف قرار دادند.
نیروهای ارتش یمن همچنین در محور عملیاتی استان حجه با حمله به مواضع نیروهای وابسته به عربستان در منطقه حیران خسارت سنگینی به آن ها وارد کردند.
پیش از این نیز ارتش و کمیته های مردمی یمن ضمن دفع پیشروی نظامیان عربستانی و سودانی در جبهه جیزان و وارد کردن خسارات زیاد به آنها دو پهپاد جاسوسی سعودی را نیز سرنگون کردند.
عربستان از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند. 
تجاوز نظامی عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 14 هزار و 700 یمنی بی گناه و ویرانی این کشور شده است.
حمله نظامی ائتلاف خود خوانده به یمن موجب شد تا ارتش و کمیته های مردمی این کشور به فناوری های پیشرفته ساخت سلاح های مختلف از جمله موشک های بالستیک و هواپیماهای بدون سرنشین دست یابند.

نظرات بینندگان