arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۵۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۰۸ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۷

تاکید حجتی بر ضرورت توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی در خوزستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر جهاد کشاورزی گفت: صنایع تبدیلی و پایین دستی حلقه مفقوده کشت و صنعت خوزستان هستند که امیدواریم با حمایت مسئولان استان ایجاد شوند.

به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا،محمود حجتی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از پروژه آبیاری تحت فشار قطره ای در روستای بیوض شهرستان اهواز، اظهار داشت: در حال حاضر آبیاری تحت فشار که باعث صرفه جویی زیادی در آب می شود باید به عنوان الگو در خوزستان و کشور مورد توجه قرار گرفته و گسترش یابد.

وی افزود: در بحث تولید خرما باید بازار صادراتی را نیز در نظر گرفته و هدف خود را بر پرورش خرمای بازار پسند در بحث صادرات قرار دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر ضرورت گسترش بحث سیستم های نوین آبیاری در منطقه گفت: کمتر نخیلاتی در خوزستان توسط سیستم های نوین، آبیاری می شوند که امیدواریم با توسعه این سیستم های نوین شاهد افزایش بهره وری در مصرف آب باشیم.

حجتی عنوان کرد: باید در آگاهی رسانی به مردم استان و کشور تلاش کنیم تا مردم بدانند که در کشور ما ظرفیت های فراوانی برای توسعه و اشتغال وجود دارد و در این زمینه نیز کارهای خوبی در حال انجام است.

وزیر جهاد کشاورزی روز پنجشنبه برای افتتاح و بازدید از چند طرح کشاورزی در شهرهای شوش، شوشتر، شادگان و اهواز به استان خوزستان سفر کرد.

وی از تاکستان شرکت هفت تپه به وسعت ۱۴ هزار هکتار و نیز از کانون ریزگردها در شرق اهواز نیز بازدید کرد.

نظرات بینندگان