arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۶۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۶ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۷

استرالیا غول های فناوری چین را محدود کرد / هواوی و زد تی ای زیر تیغ تحریم

غول های سرشناس  چینی فعال در حوزه فناوری از سوی دولت استرالیا تحریم شدند. این شرکت ها به بهانه تهدید علیه امنیت ملی مورد تحریم واقع شده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

غول های سرشناس  چینی فعال در حوزه فناوری از سوی دولت استرالیا تحریم شدند. این شرکت ها به بهانه تهدید علیه امنیت ملی مورد تحریم واقع شده اند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از ورج، این دو شرکت لوازم و محصولات مورد نیاز برای ایجاد بستر اینترنت 5G   را برای استرالیا فراهم می کردند.

طی سال گذشته دولت استرالیا قوانین جدیدی برای شرکت های فعال در حوزه تکنولوژی تصویب کرد که نوعی تحریم محسوب می شود.

اکنون دولت استرالیا از اجرا سازی قوانین جدید خبر داد و اعلام کرد هر شرکت خارجی باید از این قوانین پیروی کند.اگرچه اسمی از شرکتی به میان نیامده است ولی تقریبا اغلب کاربران دنیای فناوری مطلعند که روی صحبت دولت استرالیا با شرکت های هوآوی وزد تی ای است.البته هوآوی در توییتر خود این تحریم را رد کرده است.

 

طی ماه های گذشته، شاهد این بودیم که دولت آمریکا هرگونه اقدام خرید و همکاری با شرکت های چینی مانند هوآوی و زد تی ای   را ممنوع اعلام کرد.

 

البته چند ماه پیش نیز مدیران اف بی آی و سی آی ای از وجود خطراتی در زمینه تلفن های همراه این دو شرکت خبر داد.توییتر بخش استرالیا هوآوی در پیامی اعلام کرد : «هوآوی از این موضوع متاسف است که کاربران دیگر نمی توانند از محصولات این شرکت استفاده کنند.»

 

این شرکت در ادامه اظهار داشت : « ما معتقدیم که برندهایی مانند هوآوی که شرکتی خصوصی محسوب می شوند و از هیچ دولت و حزبی حمایت نمی کنند باید مورد احترام بیشتری از سوی کشورها قرار گیرند. ما خوشحالیم که تمام محصولات خود را آزمایش و بررسی و سپس به بازار عرضه می کنیم.»

شرکت معتبر و خارجی وودافن ( Vodafone ) اعلام کرده که از قوانین و سیاست های تصویب شده در استرالیا تبعیت و به کار خود در زمینه فراهم سازی بستر 5G ادامه خواهد داد.

نظرات بینندگان