arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۴۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۹ - ۲۰ مهر ۱۳۹۷

همبرگرهای مشهور مک دونالد چگونه تولید می شوند؟

یکی از مشهورترین فست فودهای زنجیره ای جهان را می توان مک دونالد دانست. مک دونالد بیش از هر چیز به علت تولید همبرگرهای جذابش معروف است. اما همبرگرهای مک دونالد چگونه تولید می شوند؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یکی از مشهورترین فست فودهای زنجیره ای جهان را می توان مک دونالد دانست. مک دونالد بیش از هر چیز به علت تولید همبرگرهای جذابش معروف است. اما همبرگرهای مک دونالد چگونه تولید می شوند؟

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب شاید برای شما هم جالب باشد بدانید همبرگرهای افسانه ای مک دونالد چگونه تولید می شوند. همبرگرهایی که طرفدارانی پرتعداد از سراسر جهان دارند و روز به روز هم محبوب تر می شوند.

در ادامه به بررسی روند تولید همبرگرهای مک دونالد می پردازیم که در کارخانه مک دونالد در آلمانتولید می شوند کارخانه ای که به طور متوسط 5 میلیون همبرگر تولید می کند.

بهداشت در کارخانه فوق العاده مهم است

همبرگرهای مشهور مک دونالد چگونه تولید می شوند؟

قبل از ورود، شما باید لباس محافظ استفاده کرده و دستها را کاملا بشوئید. کارکنانی که دچار اشکال معده شده اند مجاز به کار نیستند تا علت را با دکتر خود بررسی کنند تا از باکتری ها و ویروس ها در تماس با گوشت جلوگیری کنند.گوشت هیچ محافظتی ندارد، بنابراین الزامات کیفیتی که در کارخانه اعمال می شود بسیار سخت است.افزون بر این استفاده از زیور آلات نیر در کارخانه ممنوع است.

بررسی گوشت برای عدم وجود استخوان

 

اولین چیزی که در کارخانه دیده می شود جایی است که گوشت ورودی بررسی می شود. در کارخانه، عمدتا قطعات بزرگی از گوشت وارد می شود. مک دونالد این گوشت ها را از کشتارگاه ها دریافت می کند. زیرا قطعات بزرگ گوشت باعث کاهش خطر آلودگی می شود، زیرا سطوح کوچکتری دارند که می توانند توسط باکتری ها آلوده شوند.پس از بررسی، گوشت ها  در ظروف حدود 500 کیلوگرمی (حدود 1100 پوند) قرار داده می شوند.یک گاو می تواند حدود 100 کیلو گوشت تولید کند، بنابراین شما می توانید گوشت را از پنج یا شش گاو در یک ظرف بسته بندی کنید. تقریبا 500 تانکر در روز برای تهیه همبرگر بسته بندی می شود.

 

دستگاه های نظافت و چرخ گوشت

همبرگرهای مشهور مک دونالد چگونه تولید می شوند؟

پس از ذخیره سازی، گوشت به مخلوط ها منتقل می شود. دستگاه هایی که همزمان گوشت را تمیز کرده و به قطعات کوچک بی استخوان تبدیل می کنند. در مجموع هشت کانتینر گوشتی با وزن بالغ بر 500 کیلوگرم (که حاوی گوشت 40 تا 50 گاو است) می تواند همزمان پردازش شود، بنابراین اگر شما یک همبرگر مک دونالد را بخورید، این همبرگر واقعا تولید شده از گوشت یک گاو نیست، بلکه ده ها گاو به هم آمیخته است.

 

دستگاه ترکیب و فریز گوشت

همبرگرهای مشهور مک دونالد چگونه تولید می شوند؟

در مرحله بعدی ترکیبی از گوشت گاو تازه و یخ زده مورد استفاده قرار می گیرد تا سریعا برگرها را به دمای -18 درجه سانتیگراد برساند. ترکیبی از گوشت گاو تازه و یخ زده بدان معنی است که همبرگر را می توان به سرعت صحیح تری فراوری کرد.  این دستگاه می تواند همبرگرهای گیاهی نیز تولید کند. . بر این اساس گیاهخواران نیز جزو مشتریان مک دونالد هستند.

 

ورود به ماشین های یخ

اگرچه اتاق های تولید همبرگر حدود 12 درجه سانتیگراد دما دارند اما ماشین ها بسیار سردترند تا جایی که یخ  روی ماشین ها شکل می گیرد و بخار آب در هوا قندیل می شود.به طور متوسط، حدود 5 میلیون همبرگر هر روز از کمربند  شکل دهی خارج می شوند. در مجموع 200 کارگر در کارخانه کار می کنند، اما در حدود 45 تا 60 نفر در هر شغل حضور دارند.کارخانه می تواند در حدود 30 میلیون همبرگر در هفته تولید کند.

 

مرحله آزمایش

همبرگرهای مشهور مک دونالد چگونه تولید می شوند؟

پس از مرحله تولید همبرگرها آمایش می شوند. هدف از این آزمایشها اطمینان از محتویات چربی مناسب است. برای همبرگرهای مک دونالد، محتوای چربی باید 20٪ باشد. برای مقایسه، گوشت چرخ شده موجود در سوپرمارکت ها می تواند حداکثر 25٪ چربی داشته باشد.همبرگرها در کارخانه کباب شده و طعم دارند که این طعم، به ساختار و بافت استانداردهای مک دونالد بستگی دارد.

 

مرحله بسته بندی

پس از آزمایش ها، مک دونالد می تواند با اطمینان بگوید که هیچ چیز اضافی داخل همبرگر ها وجود ندارد، سپس همبرگرها از طریق یک نوار فلزی وارد چرخه فریز و بسته بندی می شود.

اگر یک مشتری شکایت کند که چیزی را در برگر خود پیدا کرده است، اولین سوال مک دونالد این است که تاریخ و زمان تولید و  خرید برگر چه موقعی بوده است. جعبه ها نشان می دهد دقیقا زمانی که یک برگر تولید می شود چه تاریخی است.

 

نظرات بینندگان