arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۷۳۲۴
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۸ - ۰۳ آبان ۱۳۹۷

رایزنی‌ها با عراق برای باز شدن «مسیر تجاری» به‌روی زائران

سرپرست گمرک ایلام با اشاره به ملاقات با نماینده مرز عراق، گفت: در حال رایزنی هستیم تا مسیر تجاری به روی اتوبوس و خودروهای سواری شخصی زائران اربعین باز شده و کندی پیش آمده رفع شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

سرپرست گمرک ایلام با اشاره به ملاقات با نماینده مرز عراق، گفت: در حال رایزنی هستیم تا مسیر تجاری به روی اتوبوس و خودروهای سواری شخصی زائران اربعین باز شده و کندی پیش آمده رفع شود.

روح‌الله غلامی با اشاره به اینکه مرز مهران با حجم وسیعی از تردد وسایل نقلیه روبه‌رو است، اظهار داشت: امسال نسبت به سال گذشته میزان تردد سواری و اتوبوس بسیار زیاد شده و تا امروز ۳۳۴۰ دستگاه سواری، اتوبوس، مینی بوس و آمبولانس به سمت عراق رفته‌اند که از این میزان ۹۰ دستگاه آمبولانس و مینی‌بوس، ۲۳۱۱ دستگاه سواری و ۱۲۴۰ اتوبوس به سمت مرز عراق تردد داشته‌اند.
سرپرست گمرک ایلام با بیان اینکه امسال به دلیل تسهیل خروج موقت وسایل نقلیه سواری استقبال زائران برای حضور در عتبات عالیات با وسیله شخصی زیاد شده است، تصریح کرد: در کنار دیگر مشکلات این عامل نیز منجر به کندی تردد شده و امیدواریم طرف عراقی با همکاری بیشتری بتواند زمینه روان‌سازی خودروها و زائران را فراهم کند.
وی در پاسخ به این سوال که برخی زائران عنوان می‌کنند ۱۲ تا ۱۵ ساعت اتوبوس آنها در مرز مهران معطل ورود به خاک عراق بوده‌اند، یادآور شد: این توقف و کندی در مسیر به دلیل پذیرش نشدن وسایل نقلیه در سمت عراق است، مسئله دیگر تداخل زائران با اتوبوس و سواری در محوطه کنترلی مرز عراق است که انجام تشریفات را با مشکل مواجه می‌کند.
غلامی با بیان اینکه از طرف عراقی درخواست کردیم که مسیر تجاری را برای اتوبوس‌های ایرانی و سواری‌های شخصی باز کند، عنوان کرد: قرار است تا یک ساعت آینده ملاقاتی در مرز با نمایندگان کشور عراق داشته باشیم تا معطلی و کندی تردد به حداقل ممکن برسد.
وی در مورد تعداد زائران اربعین حسینی که تاکنون از مرز مهران تردد داشته‌اند، بیان داشت: تا پایان روز یکم بالغ بر ۵۴۰ هزار نفر از زائران اربعین حسینی از مرز خارج شدند که اگر آمار دیروز و امروز به آن اضافه شود قطعا بیشتر خواهد بود.

منبع: فارس
نظرات بینندگان