arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۷۴۶۹
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۵ - ۰۴ آبان ۱۳۹۷

سخت گیری شدید دولت چین در مورد افرادی که سگ نگه می دارند

دولت چین قوانینی سخت و سنگین را وضع کرده که بر اساس آنها دارندگان سگ ها و انواع حیوانات خانگی موظفند یک کارت تعیین اعتبار رفتاری دریافت کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

دولت چین قوانینی سخت و سنگین را وضع کرده که بر اساس آنها دارندگان سگ ها و انواع حیوانات خانگی موظفند یک کارت تعیین اعتبار رفتاری دریافت کنند.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، صاحبان سگ در چین یک نمره اعتبار اجتماعی دریافت می کنند تا وضعیت رفتار آنها را در چگونگی نگهداری از سگ ها مشخص کند.

یکی از شهرهای شرقی چین؛ جینان هم اکنون به اجرای یک سیستم رتبه بندی اعتباری سگ ها کرده که به شکل دقیقی اقدام به بررسی و ارزیابی رفتار صاحبان سگ ها می کند.

بر اساس این قوانین رفتارهای صاحبان سگ ها به دقت رصد می شود و اگر شخصی سگ خود را در خیابان ها رها کند، با نگهداری ضعیف از سگ موجب کثیف شدن خیابان ها شود یا با سگ رفتاری عجیب داشته باشد با کسری امتیاز و حتی عدم اجازه نگهداری از سگ رو به رو می شود.

 این سیستم که از سال گذشته به شکل آزمایشی اجرا می شود . موثر به نظر می رسد چرا که طی سال گذشته، صاحبان سگ ها به مسئله نظافت بیشتر توجه کرده اند و البته رفتار منطقی تری در اماکن عمومی داشته اند.

در چند سال گذشته، چین چندین سیستم رتبه بندی اجتماعی را معرفی کرده است، از جمله یک برنامه در شانگهای که میزان صداقت افراد را افزایش می دهد و یک پلت فرم به اشتراک گذاری دوچرخه که به شهروندان را برای رفتار خوب پاداش می دهد.

سخت گیری شدید دولت چین در مورد افرادی که سگ نگه می دارند

چین همچنین برای سیستم اعتباری اجباری اجتماعی خود برنامه ریزی می کند که تا سال 2020 رفتار کل جمعیت خود را نظارت خواهد کرد.

از زمان اجرای سیستم جدید نگهداری از سگ ها، بیش از 1400 نفر از صاحبان سگ ها مجوز جدیدی برای نگهداری از سگ ها دریافت کرده اند. کسانی که تمام امتیازات خود(12 نمره) را از دست بدهند، سگ های خود را نیز از دست می دهند و مجبور به گذراندن آزمون در مورد مقررات مورد نیاز برای مالکیت حیوان خانگی هستند.

این سیستم جدید به پلیس اجازه می دهد تا سگ هایی را که توسط دولت ثبت نشده اند،از سطح شهر جمع آوری کند. این کشور در تلاش است تا 170 میلیون دوربین امنیتی را با هوش مصنوعی و تکنولوژی تشخیص چهره ترکیب کند تا دولت نظارت گسترده ای را برای 1.4 میلیارد نفر شهروندان خود اعمال کند.

نظرات بینندگان