arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۷۵۰۶
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۸ - ۰۴ آبان ۱۳۹۷

حمله های سایبری علیه انتخابات میان دوره ای آمریکا کلید خورد

برخی گزارش ها حکایت از آن دارند که حملاتی سایبری و مخرب علیه انتخابات میان دوره ای ایالات متحده به راه افتاده که می تواند بسیار خطرناک باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برخی گزارش ها حکایت از آن دارند که حملاتی سایبری و مخرب علیه انتخابات میان دوره ای ایالات متحده به راه افتاده که می تواند بسیار خطرناک باشد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، به نظر می رسد ابزارهای تبلیغاتی مزاحم و برنامه های مشکوک پیش از انتخابات میان دوره ای در حال افزایش است.

در شرایطی که کمتر از دو هفته تا انتخاب میان دوره ای 2018 ایالات متحده باقی مانده، نرم افزارهای مخرب در حداقل هشت ایالت آمریکا در حال افزایش است.

حمله های سایبری علیه انتخابات میان دوره ای آمریکا کلید خوردنمودار رشد حملات سایبری در فلوریدا

با توجه به اطلاعات جدید شرکت کومودو سایبری، هکرها از تروجان ها، برنامه های جاسوسی و برنامه های مخرب اطلاعاتی مضر مانند ابزارهای تبلیغاتی استفاده می کنند. دروقع انواع مختلف نرم افزارهای مخرب مأموریت هایی گوناگون دارند. اما به طور کلی، نرم افزارهای مخرب طراحی شده اند تا انتخابات را مختل کرده و رأی ها را سرکوب کنند.

کنت جیرز، پژوهشگر ارشد در کومودو سایبری  و افسر اسبق ناتو در حوزه سایبری می گوید: "هکرها از برنامه هایی استفاده می کنند که فناوری را ابزار تبلیغاتی خود به عنوان بخشی از حمله دوجانبه می کنند. آنها اطلاعات مربوط به هدف را جمع آوری می کنند و سپس از این داده ها برای ارسال حملات فیشینگ استفاده می کنند."

حمله های سایبری علیه انتخابات میان دوره ای آمریکا کلید خورد

نمودار رشد حملات سایبری در نیوجرسی

از ماه ژوئیه، کومودو تروجان هایی در ایالت های آریزونا، فلوریدا، نوادا، تنسی و ویسکانسین را مشاهده کرده اند. هدف این تروجان ها این است که اطلاعات مربوط به کمپین ها و رای دهندگان را برداشت و سپس از این داده ها برای راه اندازی حملات پیگیری هدفمند استفاده کنند.

تقریبا غیرممکن است که افزایش تروجان ها پیش از انتخاب میان دوره ای به هر یک از کاندیداهای خاص متعهد باشد. کارشناسان قضایی در دولت ایالات متحده به دنبال چندین هدف هستند. درواقع آنها ردپاهایی از کشورهای بزرگی مانند چین یا روسیه مشاهده کرده اند.

 

نظرات بینندگان