arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۷۹۰۲
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۲۲ - ۰۶ آبان ۱۳۹۷

پرتاب موشک بخش خصوصی چین شکست خورد

نخستین تلاش بخش خصوصی چین برای راه انداختن ماهواره ای به خارج از مدار زمین با شکست مواجه شد. هنوز مشخص نشده که علت این اتفاق چیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نخستین تلاش بخش خصوصی چین برای راه انداختن ماهواره ای به خارج از مدار زمین با شکست مواجه شد. هنوز مشخص نشده که علت این اتفاق چیست.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، هر چند ویدیوهای این حادثه روشن می کند که بارگیری این ماهواره با موفقیت انجام شده اما در مرحله بعدی شکست خورده است.

قرار بوداین ماهواره که موسوم به "آینده" است برای راه اندازی شبکه تلویزیونی مرکزی چین استفاده شود اما به نظر نمی رسد شانس زیادی برای رسیدن به مدار داشته باشد.

این موشک سه مرحله آماده سازی را طی کرد و در پکن طراحی شد. شرکت طراح این موشک در یک پست وبلاگی نوشت؛ پس از مراحل اول و دوم اسمی فضاپیما در مرحله سوم شکست خورد.

جالب است بدانید که این موشک حدود 14 میلیون دلار برای توسعه خود هزینه در بر داشت و ابعادش شامل تقریبا 62 فوت (19 متر) بلندی  و وزن آن کمتر از 30 تن است. این هواپیما به عنوان بخشی از عملیات فضایی خصوصی چینی توسعه یافته است که برای سالها ادامه دارد و حداقل 10 شرکت داخلی برای ورود به این عملیات اعلام آمادگی کرده اند.

موشک دوم این پروژه سال آینده تولید می شود و برای اولین بار در سال 2020 آماده پرتاب می شود. این موشک 48.8 متر بلندی و 3.35 متر قطر دارد و البته قادر به ارائه 4000 کیلوگرم ظرفیت بارگیری است.

نظرات بینندگان