arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۹۱۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۸ - ۱۴ آبان ۱۳۹۷

هوش مصنوعی چهره صنعت را متحول می کند / کشاورزی و انرژی دو قطب رشد تکنولوژی جهان

این روزها از هر زاویه ای که به هوش مصنوعی نگاه می کنیم انگار هیچ رسالتی ندارد به جز متحول کردن چهره جهان صنعت. درواقع تکنولوژی با هدف تحول جهان صنعت از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

این روزها از هر زاویه ای که به هوش مصنوعی نگاه می کنیم انگار هیچ رسالتی ندارد به جز متحول کردن چهره جهان صنعت. درواقع تکنولوژی با هدف تحول جهان صنعت از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، نگاهی به سبک زندگی های امروز نشان می دهد تکنولوژی تا چه حد برای ما مهم است. از خانه هایمان که به تکنولوژی هایی مثل گوگل و آمازون الکسا وابسته اند تا فناوری های هوشمندی که اجازه می دهد به کنترل گرما بپردازیم یا پاسخ زنگ درب را از طریق گوشی هوشمندمان بدهیم.

با همه این ها، فارغ از خانه و زندگی شخصی ما، تکنولوژی نفوذی انکار ناپذیر در صنایع دارد.  در بازار جهانی بسیار رقابتی امروز تقریبا همه کسب و کار در همه بخش ها به دنبال تکنولوژی هایی نوآورانه هستند که می تواند هزینه ها را کاهش و بهره وری را افزایش دهد و به عبراتی دقیق تر یک مزیت رقابتی برای شرکت های مختلف ایجاد کند.

رهبران فناروی جهان اینترنت اشیا را  اینگونه تعریف می کنند: "شبکه ای از اشیاء فیزیکی که دارای تکنولوژی هایی برای ارتباط و تعامل با حالت های داخلی یا محیط خارجی خود هستند."

بسیاری از اشیاء که در اطرافمان می بینیم مثالهایی واضح از اینترنت اشیاء هستند. برای مثال روشنایی خودکار، قفل هوشمند، سیستم های گرمایشی و مواردی مشابه .

یکی از بخش های مهم حضور فناوری در بخش انرژی  است. جایی که سیستم هایی هوشمند در محیط هایی با فشار بالا وجود دارند. فناوری های هوشمند می توانند برای نظارت و حفظ سیستم ها، کاهش نیاز به تیم های نگهداری انسانی و مواردی مشابه استفاده شوند.

در بخش کشاورزی نیز این سیستم ها به آنچه "کشاورزی دقیق" نامیده می شود کمک می کنند. این فناوری های هوشمند برای ردیابی دام و محصولات کشاورزی استفاده می شود.

 

 

نظرات بینندگان