arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۹۸۰۰
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۸ - ۱۷ آبان ۱۳۹۷

خانه تکانی به سبک توشیبا / حذف 7 هزار شغل / تغییر مدل کسب و کار

شرکت توشیبا قصد دارد  تغییراتی اساسی را در سیستم های کسب و کار خود اعمال کند. این تغییرات می تواند آینده شغلی توشیبا را به طور کلی تغییر دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت توشیبا قصد دارد  تغییراتی اساسی را در سیستم های کسب و کار خود اعمال کند. این تغییرات می تواند آینده شغلی توشیبا را به طور کلی تغییر دهد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، توشیبا در آخرین برنامه خود هزاران شغل را برای توسعه کسب و کار خود رها کرده است.

نشریات ژاپنی اعلام کرده اند که رقمی حدود 7 هزار کارمند توشیبا که برابر است با حدود 5 درصد از کل نیروی کار این شرکت از خدمت خود منفصل شده اند. این موضوع به عنوان بخشی از استراتژی جدید پنج ساله این شرکت انجام می شود.

افزون بر این ها پیشبینی می شود که توشیبا گاز طبیعی را که برای کسب و کار خود از ایالات متحده دریافت می کرده و البته انرژی هسته ای که از بریتانیا تامین می شد به حداقل خواهد رساند.

جالب است که پس از انتشار خبرهای مذکور، سهام توشیبا در بورس توکیو بیش از 12 درصد افزایش داشته است. سرمایه گذاران نیز به تصمیمات جدید توشیبا روی خوش نشان داده اند.

توشیبا اعلام کرده که امیدوار است تا ماه مارس سال 2019 از شرکت گاز طبیعی مایکروویو خارج شود اما جزئیات هیچ یک از خریداران احتمالی را ارائه نمی دهد. انتظار می رود که این معامله حداقل 93 میلیارد ین (818 میلیون دلار) هزینه در بر داشته باشد.

توشیبا اعلام کرد که کاهش شغل ها باعث افزایش تمرکز بر تراشه سازی و ذخیره انرژی می شود. بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی این شرکت، مدیران قصد دارند؛ پس از بازسازی سیستم های خود بر فعالیتش در زمینه هایی مانند ذخیره سازی انرژی و توسعه سیستم های نیمه هادی برای صنایعی مانند خودروسازی و زیرساختهای آن تمرکز خواهد کرد.

اعتماد سرمایه گذاران به توشیبا در سال 2015 توسط یک رسوایی حسابداری بزرگ، که منجر به استعفا مدیر عامل شرکت و چندین عضو هیئت مدیره شد به شدت کاهش یافت.

نظرات بینندگان